• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Galda spēļu principi kā metode mākslas vēstures apgūšanā mākslas skolās

Thumbnail
View/Open
299-49220-Krumale_Liga_lk09049.pdf (9.896Mb)
Author
Krūmale, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Līgas Krūmales diplomdarba tēma ir „Galda spēļu principi kā mācību metode mākslas vēstures apgūšanā mākslas skolās”. Darba mērķis ir pārbaudīt galda spēļu principu kā mācību metodes iespējas, to plusus un mīnusus, apgūstot mākslas vēsturi un mākslas valodas pamatus mākslas skolās. Darbā analizēta spēļu nozīme un pielietojums mācību procesā mūsdienu izglītības sistēmā, īpašu uzsvaru liekot uz galda spēlēm, to dažādību un pielāgošanas iespējām mākslas vēstures tematikai. Darba sākumā aplūkotas pedagoģijas teorijas, kuru principos var balstīt uzskatus par mācību procesu, kurā spēlei kā mācību metodei būtu piemērota vieta, kā arī apkopotas jaunāko pētījumu atziņas. Darba ietvaros adaptētas divas galda spēles, un veikta spēļu aprobācija. Secināts, ka galda spēles ir efektīva mācību metode kombinācijā ar citām metodēm. Darbam ir 7 nodaļas, 13 apakšnodaļas un 7 pielikumi.
 
The topic of Līgas Krūmale`s diploma work is „Board game principles in study process of art history in art schools”. The aim of this study is to explore educational possibilities of different board game principles in study process of art history and language of art in art schools. This study analyses the meaning of games and its application in the modern learning process, particularly board games, their multiplicity and ability to adapt within art history themes. Introduction of this study presents pedagogical theories which offer principles that support using games as a method in educational process, as well as summary of new researches. There are two board games adapted within this study and game approbation has been made. Concluded, that board games used together with other methods are very efficient in the study process. This study consist of 7 chapters, 13 sub-chapters and 7 annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30197
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV