Show simple item record

dc.contributor.advisorBite, Ievaen_US
dc.contributor.authorAsmine, Anitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-08T01:06:10Z
dc.date.available2015-07-08T01:06:10Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49486en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30209
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas ir sakarības starp vadības funkcijām, emociju regulāciju un problēmu risināšanu šizofrēnijas pacientiem? Un vai pastāv atšķirības starp vadības funkcijām, emociju regulāciju un problēmu risināšanu cilvēkiem ar šizofrēnijas diagnozi un cilvēkiem bez šizofrēnijas diagnozes? Pētījumā piedalījās 30 respondentu: 24 šizofrēnijas pacienti un 26 kontrolgrupas dalībnieki vecuma no 19 līdz 75 gadiem. Aptaujas un uzdevuma batareju dalībnieki aizpildīja individuāli. Pētījumam tika izmantotas divas aptaujas: Emociju regulācijas aptauja (The Emotion Regulation Questionnaire (ERQ) Gross, J., J. & John, O.,P.2003; latviešu valodas versija – Morozovas, M. & Jansones, G. Adaptācijas, LU 2011) un Problēmu risināšanas aptauja (Personal Problem-Solving Inventory, Heppner, P., P.& Petersen, C., H, 1982; latviešu valodā adaptēta versija Pētrsone, L. un Asmine, A, 2015). Tika izmantots datorizēts uzdevumu kopums vadības funkciju mērīšanai (Executive Abilities: Measures and Instruments for Neurobehavioral Evaluation and Research (EXAMINER)). Tests izstrādāts Kalifornijas universitātē, Atmiņas un novecošanas procesu pētniecības centrā (University of California, Sanfrancisko, Memory and Aging Center). Latviešu valodas versija – Ivanova, L. un Plauča, I., 2014. Pēc maģistra darba pētījumā iegūtajiem rezultātiem tika izdarīti secinājumi: pētījuma jautājums apstiprinās, pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp problēmu risināšanu, emociju regulēšanu un vadības funkcijām. Atbildot uz otro jautājumu, pastāv atšķirības starp šizofrēnijas un kontrolgrupu vadību funkciju un problēmu risināšanas spējās.en_US
dc.description.abstractMain aim of the study was to find out the relationship between executive functions, problem solving skills and emotion regulation? Do have relationship between executive functions, problem solving skills and emotion regulation in schizoprenia spectrum disorder? 50 people participated (24 with schizophrenia diagnosis, 26 without schizophrenia diagnosis ), in the study they were aged from 19 to 75 years. The study was based on two questionnaires and one task battery. The Emotion Regulation Questionnaire (ERQ) Gross, J., J. & John, O.,P. 2003. Adapted in Latvian by Morozova & Jansones, (2011). Personal Problem-Solving Inventory, Heppner, P., P.& Petersen, C., H, 1982. Latvian version by Pētersone & Asmine (2015). And one computerized batterey of Executive Abilities: Measures and Instruments for Neurobehavioral Evaluation and Research (EXAMINER). University of California, Sanfrancisko, Memory and Aging Center). Adapted in Latvian by Ivanova & Plauča, (2014). Questionnaires was filled out individually. Conclusions were made: the both study questions were confirmed. There is statistically positive realtionship between executive functions, problem solving and emotion regulation, but between with schizophrenia and without diagnosis group relationships are in executive functions and problem solving skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.subjectŠizofrēnijaen_US
dc.subjectVadības funkcijasen_US
dc.subjectEmociju regulācijaen_US
dc.subjectProblēmu risināšanaen_US
dc.titleŠizofrēnijas pacientu vadības funkcijas, emociju regulācija un problēmu risināšanas prasmesen_US
dc.title.alternativeExecutive functions, emotional regulation and problem solving skills of schizophrenic patientsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record