Show simple item record

dc.contributor.advisorMartinsone, Baibaen_US
dc.contributor.authorStengrevica, Luīzaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-08T01:06:12Z
dc.date.available2015-07-08T01:06:12Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other50082en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30218
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir noskaidrot kādas kvalitatīvas atšķirības pastāv dažāda vecuma un dzimuma bērnu zīmējumos par dzirdēto pasaku, saistībā ar viņu dzimumu un vecumposmu īpatnībām. Pētījumā piedalījās 80 dalībnieki, vecumā no četriem līdz sešiem gadiem. Dalībniekiem tika nolasīta pasaka un pēc tam palūgts uzzīmēt dzirdētās pasakas sižetu. Īpaši šim pētījumam tika izveidotas 15 kategorijas balstoties uz to, ko pētījuma dalībnieku savos zīmējumos attēloja. Rezultātā tika aprēķināti kategoriju un saturu vienību biežumi atsevišķi pa dzimumiem un vecuma grupām kopā. Rezultāti uzrāda, ka pastāv kvalitatīvi nozīmīgas atšķirības kādas kategorijas un satura vienības zīmējumos attēlo zēni un kādas meitenes. Tāpat arī salīdzinot visas vecumgrupas vidējos rādītājus kopā, pastāv kalitatīvi nozīmīgas atšķirības vairākās kategorijās un satura vienībās. Pierādījās, ka salīdzinot vecuma grupas un dzimumus meiteņu un zēnu kategoriju un saturu vienību biežumi zīmējumos uzrāda kvalitatīvas atšķirības. Vecumgrupu kopējie vidējie rādītāji ir savā starpā vienlīdzīgi.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to find out is there a quality differences between different age and gender children when they are told to draw a scene of a fairy tail. The research included 80 participants aged between four and six. Participants were read a fairy tale and after that they were asked to draw the scenes from it using their imagination. In particular for this research there were 15 categories based on the participants. As a result they are calculated separately by gender and age together. The results show that there are quality significant differences between boys and girls. Also, compared to all age groups there are quality significant differences in several categories and content units. It showed when comparing age groups and genders, boy and girl categories and content units frequencies different and age group averages are equal to each other.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.subjectdzimumatšķirībasen_US
dc.subjectvecuma grupasen_US
dc.subjectzīmējumu kvalitatīva analīzeen_US
dc.subjectpasakaen_US
dc.titleVizuālās izteiksmes veids 4 - 6 gadus vecu bērnu zīmējumosen_US
dc.title.alternativeVisual expression manner in drawings of 4 - 6 year old childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record