• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fizikāli korekta attēla iegūšana

Thumbnail
View/Open
302-48127-Mikelevics_Vitalijs_vm09025.pdf (1.447Mb)
Author
Mikeļevičs, Vitālijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Freivalds, Kārlis
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Datorgrafika ir viena no populārākām datorzinātnes nozarēm, ar kuru ir saistīti ļoti daudz cilvēku, kas nodarbojās ar modelēšanu, animāciju, arhitektūru vai vienkārši kaut ko dara savam priekam vai pašizpausmei. Un visi šie cilvēki attēlu veidošanai izmanto objektīvu vai neobjektīvu renderēšanas algoritmu. Ja neobjektīvā algoritma rezultāts ir ļoti cieši saistīts ar autora domu un vīziju, tad objektīvā algoritma rezultāts būs ļoti tuvs fizikāli korektam un pietuvināsies fotogrāfijas kvalitātei. Darbā “Fizikāli korekta attēla iegūšana” ir aprakstīta un izpētīta renderēšanas algoritmu vēsture, algoritmu apraksti un atvērtā koda renderēšanas dzinēji, kas pielieto visus darbā minētos algoritmus.
 
Computer graphics are one of the most popular computer science branches – a whole lot of people model scenes, create animations, plan architecture or do work similar to that – whether it’s for money or self-fulfillment. To create final images, all these people use some kind of render algorithms – biased or unbiased. And if biased algorithms are mostly driven by author’s creativity, it’s the unbiased algorithms that pose the most interest, for they produce an image that is physically correct or very close to being correct. The work “Rendering a physically correct image” contains the history of biased and unbiased rendering algorithms and their descriptions. Beyond that, the work analyzes an opensource rendering engine that encompasses and demonstrates all the described algorithms.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30278
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV