Uzņēmuma korporatīvās sociālās atbildības ietekme uz patērētāja izvēli
Author
Kasprova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt Latvijas un Itālijas patērētāja informētības līmeni un attieksmi par korporatīvo sociālo atbildību (KSA), kā arī noskaidrot vai KSA ir pietiekami spēcīgs faktors, kas spētu ietekmēt patērētāja izvēli.
Mūsdienās visā pasaulē KSA sāk pievērst ļoti lielu uzmanību, jo ir mainījušies priekšstati par uzņēmuma lomu sabiedrībā. Uzņēmuma darbība var būtiski ietekmēt vides drošību, darbinieku, klientu, sadarbības partneru un citu ieinteresēto pušu dzīves kvalitāti un labklājību. KSA var būt kā moderns instruments, kā piesaistīt ieinteresēto pušu uzmanību un uzlabot savu tēlu, iegūstot lojālus klientus un uzticīgus sadarbības partnerus.
Pētījumam tika izmantota kvalitatīvā metode: patērētāju anketēšana
Pētījumu rezultāti norāda, ka Latvijā un Itālijā patērētāji nav pietiekoši labi informēti par KSA. Patērētāju izvēli visbiežāk ietekmē cena un produkta kvalitāte, bet visretāk to ietekmē uzņēmuma KSA aktivitātes. The purpose of this Bachelor thesis is to explore Latvian and Italian consumers’ awareness and attitudes towards corporate social responsibility (CSR), as well as to find out whether CSR may influence a consumers’ choice.
In recent years the popularity of CSR has increased all around the world. In Latvia and Italy it is a rather new concept, nowadays society expects more from company than just profit making. Many experts say that a company with its CSR strategy may increase the welfare of shareholders, employees, customers, business partners and other stakeholders. CSR may be used as a new tool to increase a company’s reputation and therefore gain a more loyal customer and faithful business partner.
In this research we used a qualitative method: customer survey
The results of the research show that consumers in Latvia and Italy are not sufficiently informed about CSR. The most important factors for consumers are price and quality of products, but CSR as a factor to influence a consumers’ decisions is of least importance.