• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas augsto tehnoloģiju uzņēmumus stimulējošie faktori ieiešanai ārvalstu tirgos

Thumbnail
View/Open
303-47706-Bauska_Edite_eb11081.pdf (823.3Kb)
Author
Bauska, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Latvijas augsto tehnoloģiju uzņēmumus stimulējošie faktori ieiešanai ārvalstu tirgos”, ar mērķi noskaidrot kādi faktori mudina Latvijas augsto tehnoloģiju uzņēmumus internacionalizēt savu darbību. Darbus izstrādāts trīs daļas. Pirmajā daļā apskatīta internacionalizācija un tās stimulu teorētiskais aspekts, kā arī augsto tehnoloģiju uzņēmumu raksturojošas pazīmes. Tai seko augsto tehnoloģiju industrijas apskats Eiropā un Latvijā. Trešajā daļā veikta pētījuma gaitā aptaujāto Latvijas augsto tehnoloģiju uzņēmumu sniegto rezultātu analīze, secinot, ka iekšējie faktori ir primārie internacionalizācijas stimuli, no kuriem iespēja palielināt peļņu un uzņēmuma sniegtā produkta vai pakalpojuma unikalitāte ir noteicošie attiecīgā lēmuma pieņemšanā.
 
Topic of the bachelor thesis is „Factors stimulating Latvian high technology companies to enter foreign markets”. Its aim is to detect factors that motivate Latvian high technology companies to internationalize. The work consists of three parts. First part looks at theoretical aspect of internationalization and its stimuli, as well as characters of a high-tech company. It is followed by review of high-technology industry in Europe and Latvia. Third part is devoted to analysis of the results of Latvian high-tech company survey. The research leads to conclusion that primary incentives for internationalization comes from inside the company. Those are proactive motivations of which profit advantage and unique product or service are determining factors for high-tech companies to internationalize.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30377
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV