• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju konfliktu izraisošie faktori

Thumbnail
View/Open
303-48393-Iljenko_Ivonna_ii09049.pdf (2.147Mb)
Author
Iļjenko, Ivonna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba nosaukums ir „Franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju konfliktu izraisošie faktori”. Maģistra darba mērķis ir identificēt būtiskākos konfliktu izraisošos faktorus franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju attiecībās, raksturot franšīzes praktisko pielietojumu un izstrādāt priekšlikumus franšīzes popularizēšanai un konfliktu novēršanai franšīzes attiecībās Latvijā. Darba pirmajā nodaļā raksturota franšīzes būtība, tās priekšrocības un trūkumi, konflikta process, konfliktu izraisošie faktori un to risināšanas un novēršanas iespējas. Otrajā nodaļā autore apskata franšīzi Latvijā (Attirance, Stenders) un ārzemēs (noskaidrojot populārākās franšīzes pasaulē, kā arī apskatot McDonalds), kā arī konfliktus franšīzes attiecībās- balstoties uz Austrijas un Bulgārijas pētījumiem, kā arī Subway un Dazdog, Jaunzēlandes piemēriem. Trešajā nodaļā tika apkopoti aptaujas rezultāti un ekspertintervijas par franšīzi un to konfliktiem franšīzes attiecībās, kā arī veikta to analīze. Darba noslēgumā tika izstrādāti secinājumi un priekšlikumi franšīzes popularizēšanai un konfliktu novēršanai franšīzes attiecībās. Maģistra darbā izvirzītā hipotēze- Latvijā visbiežāk konfliktu izraisošie faktori franšīzes devēja un franšīzes ņēmēja attiecībās ir atbalsta trūkums no franšīzes devēja un atbilstība sistēmai, tika apstiprināta. Maģistra darba apjoms - 101 lapa. Tas sastāv no 3 nodaļām, kurās ietvertas 9 tabulas, 21 attēls un 8 pielikumi. Atslēgvārdi- franšīze, franšīzes devējs, franšīzes ņēmējs, konflikti, konfliktu risināšana.
 
The title of the master research paper is „Conflict causing factors between franchisor and franchisee”. The aim of the master research paper is to identify the most important conflicts of the underlying factors of the franchisor and the franchisee relations, to characterize the practical application of the franchise and to develop proposals for the franchise promotion and conflict prevention franchise relations in Latvia. The first chapter analyzes the nature and types of franchise. In the second chapter the author explores the franchise in Latvia (also viewed the franchise in companys „Stender” and „Attirance”) and abroad (the top franchise in the world, as well as looking at McDonald’s), as well as conflicts franchise attiecībās- based on Austrian and Bulgarian studies, as well as the Subway and Dazdog, New Zealand examples. The third chapter has summarized the results of the survey, ekspert interviews. At the final part author gives the conclusions and proposals for eliminating the causes of conflict and the promotion of the franchise. Master's work raised hypothesis- most conflict- causing factors franchisor and franchisee relations is the lack of support from the franchisor and compliance system, was approved. The paper consists of 101 page. It includes 3 chapters with 9 tables, 21 pictures and 8 appendixes. Key words: franchise, franchisor, franchisee, conflict, conflict prevention.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30411
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Franšīzes ņēmēju atlase: faktori, kas ietekmē veiksmīgu franšīzes ņēmēju izvēli 

    Gaul, Christiane (Latvijas Universitāte, 2016)
    Vērtību ķēde ietver daudzus posmus un demonstrē efektīvu izmaksu pārvaldību starp efektīvām vienībām. Šis pētījums atklāj vairākus ieskatus par labvēlīgu franšīzes ņēmēju izvēli. Salīdzinātas ekspertu atsauksmes ...
  • Franšīzes modeļa realizēšana Japānas valsts dabiskās kosmētikas nozarē 

    Orlovskis, Guntis (Latvijas Universitāte, 2012)
    Maģistra darba tēmas nosaukums ir „Franšīzes modeļa realizēšana Japānas valsts dabiskās kosmētika nozarē”. Darba mērķis ir izpētīt Latvijas kosmētikas ražotāju franšīzes iespējas uz Japānu. Darbs ir izstrādāts 3 daļās. ...
  • Franšīzes līguma tiesiskais regulējums 

    Karabažaka, Irina (Latvijas Universitāte, 2014)
    Pētījumā „Franšīzes līguma tiesiskais regulējums” autore ir apskatījusi franšīzes līguma tiesisko regulējumu Latvijas Republikā, to vēsturisko nepieciešamību un izmaiņas tiesību aktos, pēc tiesiska regulējuma ieviešanas. Pētījuma ...

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV