Show simple item record

dc.contributor.advisorRoja, Ženijaen_US
dc.contributor.authorKriškāne, Solveigaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-09T01:02:29Z
dc.date.available2015-07-09T01:02:29Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other50061en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30760
dc.description.abstract„Psihosociālie un ergonomiskie riski bērnudārzu audzinātāju darbā, to samazināšanas iespējas”. Darba autore: Solveiga Kriškāne. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. med., asociētā profesore Ženija Roja. Darbs izklāstīts uz 81 lpp., ietver: 39 attēlus, 22 tabulas, 5 pielikumus, 41 informatīvos avotus. Maģistra darba struktūra veidota no četrām daļām. Pirmajā daļā apkopota un analizēta literatūra par vispārējiem darba vides riskiem bērnudārzu adzinātāju darbā, kā arī psihosociālo un ergonomisko risku būtība, ietekme un iespējamās sekas. Otrajā daļā norādītas izmantotās metodes ergonomisko un psihosociālo risku noteikšanai. Trešajā daļā identificēti un analizēti ergonomiskie un psihosociālie darba vides riski pēc izmantoto metožu rezultātiem. Ceturtā daļa ietver preventatīvos pasākumus. Izstrādāti secinājumi un praktiskās rekomendācijas. Izmantotās metodes: Aptauja, Somijas 5 baļļu metode, Trokšņa līmeņa noteikšana, Slodzes galveno rādītāju metode, Ergonomisko risku ātrās ekspozīcijas kontrole, Darba pozu analīzes metode, Darbspēju indeksa noteikšanas metode, Psiholoģiskā klimata novērtēšanas metode, Darba spriedzes indeksa noteikšana ar datorprogrammu „Work Positive”. Atslēgas vārdi: bērnudārza audzinātājas, psihosociālie riski, ergonomiskie riski, stress, darbspējas.en_US
dc.description.abstract„Psihosocial and ergonomic risks at kindergarden educators work, reduction options”. Author: Solveiga Kriškāne. Supervisor: LU Associate Professor, Dr. med. Ženija Roja. The master’s thesis is outlined in 81 pages, contains 39 pictures, 22 tables, 5 appendicies, 41 information sources. The master’s thesis structure created of four parts. In the first part gathered and analyzed literature about the general working environment risks at kindergarden educators work as well as the psychosocial and ergonomic essence, the impact and the possible consequences. In the second part shown used methods for ergonomic and psychococial risks determination. In the third part identified and analyzed ergonomic and psychosocial working environment risks from gathered method data. Forth part includes preventative measures. Developed conclusions and practical recommendations. Used methods: form, Finnish 5-point method, Determination of noise, Key indicator method – SGR-A, Quick Exposure check, The analysis method of working posture, Working capacity index, Assesment of psychological climate, Computer program „Work Positive”. Keywords: kindergarden educators, psyhosocial risks, ergonomic risks, stress, working capacityen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDarba vides aizsardzība un ekspertīzeen_US
dc.subjectbērnudārza audzinātājasen_US
dc.subjectpsihosociālie riskien_US
dc.subjectergonomiskie riskien_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectdarbspējasen_US
dc.titlePsihosociālie un ergonomiskie riski bērnudārza audzinātāju darbā, to samazināšanas iespējasen_US
dc.title.alternativePsichosocial and ergonomic risks at kindergarden educators work, reduction optionsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record