• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tiešsaistes sociālo mediju izmantošana Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspējas veicināšanai ārējos tirgos

Thumbnail
View/Open
303-51213-Steinberga_Agnese_as09025.pdf (2.037Mb)
Author
Šteinberga, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Dimante, Džineta
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Agneses Šteinbergas maģistra darba „Tiešsaistes sociālo mediju izmantošana Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspējas veicināšanai ārējos tirgos” mērķis ir balstoties uz tiešsаistes sociālo mediju teorētiskajiem аspektiem, izplatību un izmаntošаnаs iespējām, izstrādāt priekšlikumus un izveidot modeli Lаtvijаs mаzo un vidējo uzņēmumu konkurētspējаs veicināšаnai ārējos tirgos. Darba 1.nodaļā apkopoti un analizēti tiešsaistes sociālo mediju un konkurētspējas teorētiskie aspeki, 2.nodaļā apskatīta tiešsaistes sociālo mediju un interneta attīstība un izmantošanas praksē MVU Latvijā un pasaulē, bet 3.nodaļā analizētas sociālo mediju izmantošanas iespējas no speciālistu viedokļa, kā arī izstrādāts modelis MVU konkurētspējas veicināšanai ārējos tirgos. Darbs ir rakstīts latviešu valodā un to veido 88 lapaspuses, 21 attēls, 6 tabulas, 6 pielikumi. Darba izstrādē izmantoti 92 citu autoru avoti.
 
Agnese Steinberga’s master’s thesis "Leverаging online sociаl mediа to foster the competitiveness of Lаtviаn smаll аnd medium sized enterprises in foreign mаrkets" aims to develop proposals and create a model for fostering Lаtviаn SMEs competitiveness in external markets, based on online social media theoretical aspects, development and practical application possibilities. The 1st chapter summarizes and analyzes theoretical aspects of competitiveness and online social media, the 2nd deals with SMEs online social media and Internet usage practices and development, while 3rd chapter analyzes the use of online social media to foster SMEs competitiveness in external markets from an expert point of view and also develop a model for online social media use to promote SMEs competitiveness in external markets. The paper is written in Latvian and includes 88 pages, 21 image, 6 tables, and 6 attachments In the research 92 other author works were used.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31094
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV