• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolotāju profesionālās darbības kvalitātes vērtēšana izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-51442-Zepa_Diana_dz12015.pdf (2.030Mb)
Author
Zepa, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalvāns, Rūdolfs
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma: Skolotaju profesionālās darbības kvalitātes vērtēšana izglītības iestādē. Darba autore: Diāna Zepa. Zinātniskais vadītājs: Dr.sc.admin. Rūdolfs Kalvāns. Maģistra darba apjoms: 74 lpp., ietverti 18 attēli, 18 tabulas, izmantotas 24 literatūras vienības, pievienoti 8 pielikumi Pētījuma mērķis: Izstrādāt un izvērtēt skolotāju profesionālās darbības novērtēšanas kritēriju modeli interešu izglītības iestādes angļu valodas nodarbību kvalitātes uzlabošanai. Maģistra darbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, priekšlikumiem, secinājumiem, izmantotās literatūras un pielikumiem. Autores veiktais pētījums un izstrādātais novērtēšanas kritēriju modelis ir praktiski nozīmīgs un aktuāls interešu izglītības iestāžu vadītājiem, kas meklē jaunu veidu kā ar kvalitātes kritēriju palīdzību varētu mudināt skolotājus gan strādāt vēl labāk, gan pilnveidot savu profesionalitāti. Atslēgas vārdi: skolotāja profesionālās darbība, vērtēšana, pašvērtējums, kvalitāte, kritēriji.
 
The title of the Master Paper is Quality Assessment of Teachers’ Professional Performance in Educational Establishment. The author of the Master Paper is Diana Zepa. The Research consultant: Dr.sc.admin. Rūdolfs Kalvāns. The Master Paper consist of 74 pages, including 18 pictures, 18 tables, appendices The aim of the Master Paper: create and evaluate quality criteria module of teachers’ professional performance for extra curriculum educational establishment to improve the quality of English lessons. Master Paper consists of introduction, four chapters, suggestions, conclusions, literature and appendices. The research of the quality criteria module is practically important and relevant for leaders of extra-curriculum educational establishments who search for new ways to motivate teachers both to work better and to improve their own professional development. Keywords: teachers professional performance, assessment, self-evaluation, quality, criteria.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31342
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV