• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Biznesa procesu inovācija ražošanas kvalitātes un efektivitātes pilnveidei uzņēmumā "RIPO Fabrika"

Thumbnail
View/Open
303-51827-Kustovs_Viktors_vk11112.pdf (774.8Kb)
Author
Kustovs, Viktors
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Deniņš, Andris
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tiek pētīti primārie jeb tieši ar pasūtījumu izpildi saistītie biznesa procesi mēbeļu nozares uzņēmumā „RIPO Fabrika”. Darbā identificēti vairāki problēmaspekti šī uzņēmuma biznesa procesos. Galvenokārt tie saistīti ar nepietiekamu savstarpēju koordināciju starp dažādām uzņēmuma struktūrvienībām pasūtījumu pieņemšanas gaitā, kas nereti rezultējas ražošanas ceha pārslodzē, kā arī – ar pieeju, kas neļauj savlaicīgi identificēt kļūdas ražošanas procesā. Tas neveicina sadarbību ar klientiem un rada zaudējumus pašam uzņēmumam. Lai risinātu šos problēmjautājumus, autors piedāvā risinājumus trīs galvenajos blokos – ieviest informācijas sistēmu, kas ļauj koordinēt pasūtījumu pieņemšanu un apstrādi, izveidot pieeju savlaicīgai kļūdu identificēšanai, kā arī veikt tehnoloģiskos uzlabojumus uzņēmuma konkurētspējas saglabāšanai.
 
The bachelor thesis focuses on primary business processes in the furniture production company “RIPO Fabrika” and problem aspects therein. Mainly they are related to insufficient coordination among various divisions of the company when clients’ orders are taken, resulting in overload of the production plant, as well as – to an approach not allowing timely identification of mistakes during the production process. That does not contribute to a good client service and creates losses to the company. As a solution author proposes three main improvements – introduction of an information system facilitating better coordination with clients’ orders; introduction of a new approach allowing timely identification of mistakes; as well as having technological improvements maintaining overall competitiveness of the company.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31419
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV