• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SIA "Mežāres" mārketinga komunikāciju pilnveidošana

Thumbnail
View/Open
303-51890-Hane_Inga_ih10003.pdf (1.717Mb)
Author
Hāne, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “SIA “Mežāres” mārketinga komunikāciju pilnveidošana”. Darbā ir pētīta mārketinga komunikāciju ieviešanas iespēja mazo uzņēmumu kontekstā. Veiksmīgai darba izstrādei tiek definēts mērķis. Bakalaura darba mērķis ir, balstoties teorētiskiem atzinumiem par mārketinga komunikāciju, analizēt SIA „Mežāres” mārketinga darbību, kā arī izstrādāt priekšlikumus SIA „Mežāres” mārketinga komunikāciju pilnveidošanai. Mērķa sasniegšanai, ir izstrādāti šādi bakalaura darba uzdevumi: •atlasīt zinātnisko literatūru par mūsdienu mārketinga komunikāciju un to piemērojamību maziem uzņēmumiem; •analizēt mārketinga komunikāciju teorētiskos aspektus dažādos literatūras avotos; •raksturot uzņēmumu SIA „Mežāres”; •noskaidrot SIA „Mežāres” esošo mārketinga darbību; •izveidot un novadīt interviju ar SIA „Mežāres” vadītāju I. Novikovu; •uzzināt un analizēt SIA „Mežāres” klientu viedokli par uzņēmuma mārketinga komunikāciju; •izstrādāt SIA „Mežāres” piemērotus mārketinga komunikāciju elementus; •izstrādāt secinājumus un priekšlikumus veiksmīgai mārketinga komunikāciju veidošanai uzņēmumā SIA „Mežāres”. Darba gaitā iegūtie rezultāti norāda, ka ir iespējams veiksmīgi veidot mārketinga komunikācijas arī nelieliem uzņēmumiem bez lieliem finansiāliem resursiem, izmantojot interneta mārketinga piedāvātos instrumentus. Darba apjoms ir 61 lapaspuse. Tajā ir 23 attēli, 4 tabulas, 3 pielikumi. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ir 42 vienības. Atslēgvārdi: mārketinga komunikācija, interneta mārketings, sociālie mediji, no-mutes-mutē
 
The topic of this Bachelor thesis is „"Mežāres"Ltd. marketing communication improvement”. The purpose of the paper is to show the implementation of marketing communication opportunity in small business context. For successful work development there is defined goal. The main goal of this Bachelor's thesis is to improve "Mežāres"Ltd. marketing activities, as well as to develop proposals for "Mežāres"Ltd marketing communications improvement based on theoretical findings of marketing communications For the reaching Bachelor's main goal, following tasks have been developed: •select of scientific literature on modern marketing communications and their applicability to small businesses; •to analise theoretical aspects of marketing communication in different literature sources; •describe company ""Mežāres"Ltd.; •clarify "Mežāres"Ltd existing marketing activities; •create and conduct an interview with "Mežāres" manager I. Novikov; •learn and analyze "Mežāres"Ltd. customer point of view of the company's marketing communications; •develop "Mežāres"Ltd appropriate marketing communication elements; •develop conclusions and recommendations for successful creation of marketing in "Mežāres"Ltd. Paper showed that there are possibilities to successfully create marketing communication also in small businesses without big financial resources using internet marketing tools. Bachelor Paper include 61 pages. Including 23 images, 4 tabeles and 3 appendixes. There are 42 sources in referenced lieterature’s list. Key words: marketing communication, internet marketing, social media, word-of-mouth
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31442
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV