"Bērnu dzimumidentitātes veidošanās īpatnības 3-4 gadu vecumā"
Author
Legzdiņa, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „ Bērnu dzimumidentitātes veidošanās īpatnības 3 - 4 gadu vecumā”. Pētījuma mērķis ir izpētīt 3 - 4 gadus vecu bērnu dzimumidentitātes izpausmju īpatnības. Pētījuma jautājumi: 1. Kādas ir 3 - 4 gadus vecu bērnu dzimumidentitātes veidošanās īpatnības? 2. Kāda ir vecāku izpratne par bērnu dzimumidentitātes būtību un veidošanos? Pētījumi, sastāv no 2 daļām - teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā izpētīta un izanalizēta zinātniskā literatūra. par 3 - 4 gadus vecu bērnu dzimumidentitātes izpausmju īpatnībam, dzimumidentitātes būtību un veidošanos, kā arī par ģimenes lomu bērna dzimumidentitātes veidošanās procesā. Darba empīriskajā daļā pētītas 3-4 gadus vecu bērnu dzimumidentitātes izpausmes grupā un vecāku domas par bērnu dzimumidentitātes būtību un tās veidošanos. Pētījuma respondenti ir 18 bērni 3 - 4 gadu vecuma, kā arī 30 bērnu vecāki. Kvalifikācijas darba apjoms: 71 lpp., 9 attēli, 1. tabulas, 6 pielikumi, 44 literatūras avoti. Qualification work is written about the theme: 3-4 years old children's gender identity development peculiarities. Research subject is to explore 3-4 years old children`s gender identity expression specificities. The research questions: 1. What are the 3-4 years old children's gender identity development peculiarities? 2. What is the parents understanding of child gender identity nature and development? The research consists of two parts - theoretical and empirical. In theoretical part is explored and analyzed the scientific literature about the 3 - 4 years old children`s gender expression characteristics, gender identity and development, as well as the family role in the child`s gender identity formation. In the empirical part is researched 3-4 years old children`s gender expressions in group and parents thoughts about the children`s gender nature and its development. The research respondents are 18 children in age group 3-4 years and 30 parents. Qualification work consists of 71p., 9 images, 1 table, 6 attachments, 44 literature sources.