Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorDūrīte, Aiva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-02-04T02:02:37Z
dc.date.available2016-02-04T02:02:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other51780
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31519
dc.description.abstractProblēma vairumā pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs saistās ar pārāk noslēgtu audzināšanas un pedagoģisko procesu, savlaicīgas un kvalitatīvas komunikācijas trūkumu starp ģimeni un pirmsskolas izglītības iestādi. Teorētiski analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par adaptācijas procesa būtību, iespējām bērna attīstībā un sekmīgas adaptācijas nosacījumiem. Skaidrots atbalsta jēdziens adaptācijas kontekstā, atbalsta pasākumu vecākiem nodrošināšanas nozīme, kā arī savlaicīgas ģimeņu un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības nozīme bērnu adaptācijas procesa sekmēšanā. Empīriskajā pētījumā izstrādāts atbalsta modelis vecākiem bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot gadījuma pētījumu, aptauju, interviju un ekspertatzinumu metodi. Atslēgas vārdi: atbalsta modelis vecākiem, adaptācija, pirmsskolas izglītības iestāde, gadījuma pētījums  
dc.description.abstractThe problem in most municipal pre-school educational establishments concerns educational and pedagogical processes that are too finite and there is lack of timely and high-quality communication between the family and the pre-school educational establishment. Pedagogical and psychological literature has been theoretically analysed in regards to the meaning of adaptation process, the possibilities of child's development and successful adaptation conditions. In addition, the concept of support has been viewed within the context of adaptation, the importance of ensuring parents with appropriate support and the significance of timely co-operation between families and a pre-school educational establishment in promoting the process of children’s adaptation has been explained. In the empirical part of the research, a support model for parents in facilitating their children’s adaptation in pre-school educational establishments has been developed by using case study. Such methods as surveys, interviews and opinions of experts have been applied. Keywords: Support model for parents, adaptation, pre-school educational establishment, case study.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectatbalsta modelis vecākiem
dc.subjectadaptācija
dc.subjectpirmsskolas izglītības iestāde
dc.subjectgadījuma pētījums
dc.titleAtbalsts vecākiem bērnu adaptācijas sekmēšanā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeSupport for Parents in Promoting Their Children's Adaptation in a Pre-School Educational Establishment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record