• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1. klases skolēnu izteiksmīgas runas prasmju attīstība ar tehnoloģijas “Teatralizācija” palīdzību

Thumbnail
View/Open
299-51846-Timoshenko_Anastasija_at13118.pdf (901.4Kb)
Author
Timoshenko, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
A. Timošenko diplomdarbs ir veltīts izteiksmīgas runas jautājumiem, nepieciešamībai attīstīt izteiksmīgas runas prasmi un ar to saistītajām problēmām. Papildus tam diplomdarbā tiek apskatīts teatralizācijas tehnoloģijas jēdziens un pētītas šīs tehnoloģijas izmantošanas iespējas un efektivitāte, mācot izteiksmīgu runu 1. klases skolēniem. Darba autore izpētīja izteiksmīgas runas līmeni 20 kādas Rīgas vidusskolas 1. klases skolēniem. Īstenots plānveidīgs izteiksmīgas runas attīstības darbs šajā skolēnu grupā, izmantojot teatralizācijas tehnoloģiju. Veikta izteiksmīgas runas attīstības līmeņa noslēguma diagnostika, kas ļauj secināt, ka teatralizācijas tehnoloģija efektīvi iedarbojas uz izteiksmīgas runas attīstības prasmi.
 
This paper covers issues related to expressive speech and its tools as well as the need to develop the expressive speech abilities among the first grade pupils. The paper also addresses the “staging” technology for teaching the first grade pupils to speak with expression. The author of the thesis evaluated the level of the expressive speech within a group of 20 first-grade pupils of secondary school. The speech development activities were implemented among this group of children through the “staging” technology. Was performed the end diagnostics of the expressive speech development level, analysed the results. The conclusions indicate that the applied “theatricalization” technology efficiently affects the expressive speech development abilities. Key words: expressive speech, intonation, game, “theatricalization” technology.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31527
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV