• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

OPERU KONDITOREJU GRAFISKĀS IDENTITĀTES VIZUĀLI STILISTISKIE ASPEKTI

Thumbnail
View/Open
299-51742-Cirule_Anna_ac11047.pdf (0bytes)
Author
Cīrule, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba tēma ir ”Operu konditoreju grafiskās identitātes vizuāli stilistiskie aspekti”. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot un analizēt, kas raksturo dažādu operu konditoreju vizuālo identitāti un izveidot grafisko identitāti konditorejas uzņēmumam SIA Sweet Opera. Darba teorētiskajā daļā ir apkopotas nozares speciālistu atziņas , kas raksturo zīmolu, logotipu un grafisko identitāti kopumā, to uzbūvi un nozīmi. Bakalaura darba empīriskajā daļā ir apkopoti dažādu operu konditoreju logotipi un, izmantojot diagrammas, analizēti pēc izvēlētiem kritērijiem, noskaidrotas to elementu kopīgās un atšķirīgās īpašības, izdarīti secinājumi. Radošajā daļā tika izstrādāta konditorejas SIA Sweet Opera grafiskā identitāte, aprakstīta darba gaita un rezultāti.
 
The theme of the diploma work is visually stylistic aspects of the graphic identity of opera confectioneries. The goal of the bachelor work is to analyze and find out what defines the visual identities of different confectioneries, and to create a unique identity for the confectionery Sweet Opera. The theoretical part of the work consists of remarks from specialists of the field, which talk about the brand, logo and the graphic identity as a whole.The empirical part of the work consists of a collection of different confectionery logos, and trough the use of diagrams they have been analyzed, thus leading to conclusions. The creative part consisted of creating a brand new graphic identity for the Opera confectionery Sweet Opera.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31553
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV