• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunu premium segmenta automobiļu tirdzniecības veicināšana Latvijā

Thumbnail
View/Open
303-51714-Klisane_Katrina_kk11142.pdf (1.275Mb)
Author
Klišāne, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba galvenais mērķis darba mērķis ir izpētīt Latvijas Premium segmenta automobiļu tirdzniecības nozari un izstrādāt priekšlikumus tās tirdzniecības apjomu palielināšanai, pielietojot mārketinga instrumentus. Diplomdarbs sastāv no trim daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīti pārdošanas veicināšanas un integrētās mārketinga komunikācijas teorētiskie aspekti. Otrajā daļā, tiek apskatītas pasaules, Eiropas un Latvijas vieglo automobiļu tirgus tendences, konkurentu ietekme, pieprasījumu pēc Premium segmenta automobiļiem laika periodā no 2013. gada janvārim līdz 2015.gada oktobrim, kā arī pielietotos jaunu Premium segmenta automobiļu tirdzniecības veicināšanas rīkus Latvijā. Tai seko trešā daļa, kurā ietverta ekspertu interviju analīze. Pamatojoties uz darbā veikto pētījumu un analīzi, izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi
 
The main objective of diploma thesis is to study the new Premium segment car sales promotion in Latvia and to develop proposals in order to increase its trade volume by using marketing tools. The first part of the work focuses on the theoretic aspects of promotion and integrated communication. In the second part work focuses on global, European and Latvian light vehicle market trends, it studies the impact of competitors, demand of new Premium segment cars starting from January 2013 to October 2015, as well as evaluating the used sales promotion tools in Latvia. Finally, the third part is devoted to the analysis of expert interviews. On the basis of research and analysis, led to conclusions and set proposals for new Premium car sales promotion in Latvia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31579
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV