• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmolu "Actimel" un "Activia" komunikācija sociālajā tīklā "Facebook"

Thumbnail
View/Open
309-51956-Laugale_Gundega_gl12024.pdf (3.661Mb)
Author
Laugale, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Zīmolu “Actimel” un “Activia” komunikācija sociālajā tīklā “Facebook”” pētījuma problēma ir zīmola un patērētāja attiecību veidošana, veicinot tiešsaistes kopienas iesaistīšanos. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot zīmolu komunikācijas nozīmi sociālajos tīklos, kā arī tiešsaistes kopienas lomu zīmola un patērētāju attiecību veidošanā. Darba pētnieciskajā daļā tiek izmantotas dziļās intervijas ar „Actimel” un „Activia” „Facebook” lapu satura veidotājiem, kvantitatīva sociālo tīklu „Actimel” un „Activia” satura analīze, kā arī anketēšana sociālo tīklu lietotāju vidū ar mērķi sasniegt „Actimel” un „Activia” „Facebook” lapu sekotājus. Pamatojoties uz darba teorētiskajā daļā izmantoto literatūru un empīriskajā daļā gūtajiem rezultātiem, tiek izdarīti secinājumi.
 
The research problem of the bachelor thesis ““Actimel” and “Activia” brands communication in the social network “Facebook”” is development of relationship between the brand and a consumer via encouraging participation of the social community. An objective of the bachelor thesis is to determine the role of a social community in the development of a brand-consumer relationship as well as brands social network role in the development of communication. There are interviews with social network content developers organized as well as quantitative content analysis method used in order to analyse “Actimel” and “Activia” social network content in the research part of the thesis. There is also questionnaire between users of social network “Facebook” performed with an objective to reach “Actimel” and “Activia” pages followers. Conclusions are made on the basis of literature used in the theoretical part of the thesis as well as on the basis of the research results.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31652
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV