• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ietekmēšanas komunikācija zīmolu "Bite" un "Tele2" TV reklāmās (2014. – 2015. gads)

Thumbnail
View/Open
309-51962-Ozolina_Gita_go12009.pdf (2.105Mb)
Author
Ozoliņa, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Ietekmēšanas komunikācija zīmolu "Bite" un "Tele2" TV reklāmās (2014. – 2015. gads).” Darba mērķis ir noteikt un analizēt, kādi ir mobilo operatoru zīmolu „Bite” un Tele2” izmantotie uzmanības piesaistīšanas un ietekmēšanas paņēmieni TV reklāmās, lai reklāmas saņēmējs tiktu motivēts uz reklamētā pirkuma vai pakalpojuma iegādi. Darba teorētiskajā daļā apskatītas ietekmēšanas komunikācija teorijas, lai izpētītu, kādi ietekmēšanas paņēmieni tiek pielietoti reklāmas kampaņās. Darba metodoloģiskajā daļā ir aprakstītas bakalaura darba pētījumā izmantotās pētniecības metodes – kontentanalīze un dziļā intervija. Balstoties uz teorētisko un metodoloģisko bāzi, izstrādāts darba pētījums, kas sastāv no reklāmas analīzes un 5 dziļajām intervijām. Pētījumā iegūtie rezultāti apkopoti secinājumu daļā.
 
The topic of this bachelor thesis is „Communication of influence in "Bite" and "Tele2" TV advertising (2014 - 2015)”. The aim of the thesis is to identify and analyse what methods are used by brands “Bite” and “Tele2” in their TV commercials to attract attention and influence advertising recipients in order for them to be motivated to purchase advertised service or item. The theoretical part of the thesis contains communication of influence theories to investigate what influence techniques are used in advertising campaigns. Methodological part describes used research methods of this thesis – content analysis and deep interview. The research made in this thesis is based on the theoretical and methodological framework and consists of advertising analysis and 5 deep interviews. Results of the research are summarized in the conclusions part.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31658
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV