• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lietojuma un apmierinājuma teorija: Facebook lapas "If you like Latvia, Latvia likes you" jauniešu sekotāju analīze

Thumbnail
View/Open
309-51972-Korolkova_Renate_rk12032.pdf (1018.Kb)
Author
Koroļkova, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brice, Līva
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Lietojuma un apmierinājuma teorija: Facebook lapas "If you like Latvia, Latvia likes you" jauniešu sekotāju analīze”. Darba galvenais jautājums: kādu vajadzību apmierināšanai latviešu jaunieši seko „If you like Latvia, Latvia likes you” Facebook lapai? Lai gūtu atbildi uz izvirzīto jautājumu, tika izvirzīti šāds mērķis: noskaidrot, kādas tēmas tiek aktualizētas „If you like Latvia, Latvia likes you” Facebook profila saturā, kas pievērš jauniešu (latviešu) sekotāju uzmanību un veicina viņu vajadzību apmierināšanu; kā arī noskaidrot, kādas vajadzības latviešu jauniešu sekotāji apmierina, patērējot „If you like Latvia, Latvia likes you” Facebook lapas saturu. Bakalaura darbu teorētiski pamato Katca, Blumlera un Gureviča aktualizētā lietojuma un apmierinātības teorija, tīklotās sabiedrības jēdziens. Darba metodoloģijas pamatā ir kontentanalīze un anketēšana.
 
The focus of the course „Use and gratification theory: analysis young people, followers of Facebook page "If you like Latvia, Latvia likes you"” is made on the question of gratifying the followers’ needs in the context of the Facebook page. The objective of the paper is to conclude, which topics can be found by analysing the page’s content that in its turn meet the needs of the followers. Theoretical background is linked to the uses and gratification theory, concept of the networked publics and other. Methodological description suggests justification of the content analysis and a survey , which then is followed by data summary, its analysis and interpretation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31668
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV