• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cilvēkresursu ietekme organizācijas inovācijas procesā.

Thumbnail
View/Open
303-51878-Pretet_Greg.Jean-Pierre_gp15044.pdf (1.093Mb)
Author
Pretet, Greg Jean-Pierre
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās viss ir vērsta uz inovāciju. Ja mēs skatāmies uzmanīgāk jauninājumiem, tā saistīta ar radīšanu kā evolūcija un procesu dzīvē, kas noved, kā arī citu sugu, pastāvēt. No ekonomiskā viedokļa patērētājs būs pirkt preci vai pakalpojumu, ja tās īpašības ir kaut kas atkal vai pievilcīgs, tikai, vai tas ir vai šķiet, ka jauns vismaz iegūt mūsu uzmanību. Visā pasaulē, uzņēmumiem un uzņēmējiem ir pilnībā izprata šo parādību un tas kopš tirdzniecisko apmaiņu sākumstadijā. Kopš tā laika uzņēmums piedzīvoja lielu attīstību tautsaimniecībā un zinātnē. Pēc piecpadsmit gadus pavadīja divdesmit pirmajā gadsimtā, inovāciju nekad nav bijis tik ātri, un, šķiet, lai apturētu. Tas ir iemesls, kāpēc inovācijas procesu tagad tiek uzskatīta par daudziem komerciālajiem uzņēmumiem galvenais elements. Pēc pārdomu vairākas grupas, ekspertu un lielu naudas summu tika veltīta īpašiem pētījumiem, mēs tagad zināt nedaudz vairāk par šo kāroto recepti...
 
Nowadays everything is innovation oriented. If we are taking a closer look at innovation, it is related to creation as an evolving and a living process that led us as well as other living species to exist. From a business point of view, a consumer will purchase a product or a service if its characteristics have something new or appealing, it just has to be or appear new to at least catch our attention. Worldwide, companies and entrepreneurs have completely understood this phenomenon and thus since the first stammering of commercial trade. The tremendous development of economy and science has taken the whole society to a next step of expectation. After fifteen years spent into the twenty first century, innovation has never been so fast and seems to not stop racing the clock. This is why the innovation process is as a key component for many business entities. After many group thinking, expert and significant amount of money spent on specific research, we now know a little bit more about this coveted recipe...
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31734
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV