• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga komunikāciju analīze bezrecepšu zāļu tirgū Latvijā.

Thumbnail
View/Open
303-54596-Babule_Monta_mb12087.pdf (2.400Mb)
Author
Babule, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma “Mārketinga komunikāciju analīze bezrecepšu zāļu tirgū Latvijā” Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijā sniegtajām atziņām par mārketinga komunikāciju, kā arī uz TV reklāmu novērojumu, aptieku avīžu analīzi un patērētāju aptaujas rezultātiem, novērtēt mārketinga komunikāciju efektivitāti bezrecepšu zāļu tirgū Latvijā un izstrādāt priekšlikumus tā pilnveidošanai. Darba pirmajā nodaļā ir pētīti mārketinga komunikāciju teorētiskie aspekti. Otrajā nodaļā ir raksturota farmācijas nozare Latvijā, mārketinga komunikāciju prakse farmācijā un mārketinga komunikāciju likumdošanas ierobežojumi. Trešajā nodaļā tika veikti TV reklāmu novērojumi, analizēta aptieku ikmēneša avīzes un apkopoti aptaujas rezultāti par mārketinga komunikāciju pielietošanu bezrecepšu zāļu tirgū. Darba apjoms -81 lapa. Tajā ir 8 tabulas, 28 attēli un 2 pielikumi.
 
Bachelor Thesis “Marketing communication analysis of non-prescription medicine market in Latvia”. The aim is based on the theory of expressing an opinion on marketing communications, as well as the TV ad observation, pharmacy newspapers analysis and consumer survey results, to evaluate the effectiveness of marketing communications of non-prescription medicines in Latvia and to develop proposals for its improvement. The first chapter examines the theoretical aspects of marketing communications. The second chapter describes pharmaceutical industry in Latvia, marketing communications in pharmacy and legislative restrictions. The third chapter sustains of TV commercial observations, analyzed pharmacy newspapers and summarized survey results of marketing communications use of non-prescription medicine. The paper consists of 81 pages. It has 8 tables, 28 figures and 2 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31992
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV