• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālpedagoģiskais darbs ar jaunpienākušajiem skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem adaptācijas procesā

Thumbnail
View/Open
299-54262-Ortmane_Antra_ao12043.pdf (911.2Kb)
Author
Ortmane, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Folkmanis, Valdis
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Antras Ortmanes diplomdarba tēma ir „Sociālpedagoģiskais darbs ar jaunpienākušajiem skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem adaptācijas procesā.” Diplomdarba mērķis: aktualizēt sociālpedagoģisko darbību adaptācijas procesā bērniem ar speciālajām vajadzībām speciālajā izglītības iestādē. Darba autore apraksta kā jaunpienākušie skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem pielāgojas jaunā vidē, kā norit adaptācijas process. Aprakstīts, kā ģimene ietekmē bērna adaptācijas procesu, cik liela nozīme ir sociālam pedagogam skolēnu adaptācijas procesā. Izveidota sociālpedagoģiskā darbības programma jaunpienākušajiem skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Veikta aprobācija un rezultātu analīze. Atslēgas vārdi: garīgās attīstības traucējumi, adaptācijas process, sociālpedagoģiskais darbs.
 
The theme of this diploma paper „Social pedagogical work children with mental developmental disorders during adaptation process”. The aim of diploma paper is to raise socio-pedagogical adaptation activities for children with special needs in special education. The author describes how the new students with mental disabilities adapt to a new environment, the progress of the adaptation process, and discribes how family affects the child's process of adaptation, as well as the importance of social pedagogue in student’s adaptation process. The author has established a social pedagogical activity program for newly arrived pupils with mental disabilities. Conducted approbation and analyzed the results. Keywords: mental disorders, adaptation process, social work
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32051
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV