10. klases skolēnu prezentācijas prasmes pilnveidošana latviešu valodas stundās
Author
Tūce, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba 10. klases skolēnu prezentācijas prasmes pilnveidošana latviešu valodas stundās mērķis ir pārbaudīt izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla piemērotību 10. klases skolēnu prezentācijas prasmes pilnveidošanai latviešu valodas stundās. Pētījuma aktualitāti nosaka tas, ka prezentāciju veidošana kļūst arvien populārāka, tomēr cilvēkiem trūkst prasmes, izveidot veiksmīgu prezentāciju. Pētījuma trijās nodaļās apkopotas teorētiskās atziņas par pētāmo problēmu. Ceturtajā nodaļā raksturotas mācību metodes, metodiskie paņēmieni un darba organizācijas formas. Piektajā nodaļā raksturota didaktiskā materiāla izstrāde un aprobācija, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un analizēti iegūtie rezultāti. Salīdzinot skolēnu rezultātus izmēģinājumdarbības sākumā un beigās, iespējams secināt, ka pētījuma mērķis tika sasniegts – didaktiskais materiāls ir piemērots 10. klases skolēnu prezentācijas prasmju pilnveidošanai latviešu valodas stundās, jo skolēnu prasmes ir uzlabojušās. The aim of the Diploma paper entitled Improving Students’ Presentation Skills of the Latvian Language in Grade 10 is to verify if the created linguistic-didactic material is suitable to improve 10th grade students’ presentation skills during Latvian language lessons. The study is topical because giving presentations is becoming more and more popular, yet there is often a lack of necessary skills for a successful presentation. The first three chapters of the research contain theoretical information on the problem to be investigated. Chapter four holds a description of learning methods, methodological techniques and work organisation forms. Chapter five concentrates on the development and approbation of the didactic material, pedagogical testing and analysis of the obtained results. By comparing students’ results in the beginning and at the end of the testing period, it can be concluded that the aim of the research has been achieved – students’ presentation skills have increased, therefore the didactic material is suitable for improving 10th grade students’ presentation skills during Latvian language lessons.