Show simple item record

dc.contributor.advisorBite, Ieva
dc.contributor.authorKronberga, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:07:23Z
dc.date.available2016-07-02T01:07:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55037
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32080
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot - vai vecāku audzināšanas pieejas ir saistītas ar eksternalizētās uzvedības problēmām pirmsskolas vecuma bērniem? Kā arī - kādas audzināšanas pieejas paredz uzvedības problēmas pirmsskolas vecuma bērniem? Pētījumā piedalījās N = 45 bērnu vecāki, kam ir bērni vecumā no 4-7 gadiem (M = 5,62 SD = 1,07). Pētījuma gaitā, tika izveidota respondentu izlase (n = 30) – bērni vecumā no 6-7 gadiem. Pētījumā tika izmantotas divas aptaujas – Gentas audzināšanas skala (Ghent Parental Behavior Scale (GPBS)), (Van Leeuwen et.al., 2004), vecāku audzināšanas pieejas noteikšanai, kā arī Bērna uzvedības novērtēšanas aptauja bērnu vecākiem (Child Behavior Checklist (CBCL/1,5-5 un CBCL/6-18), Achenbach & Rescorla, 2000). Šī pētījuma rezultāti parādija, ka pastāv pozitīva sakarība starp vienu no vecāku audzināšas pieejas skalām – disciplinēšanu un vienu no eksternalizētās uzvedības skalām – uzmanības problēmas (rs = 0,39, p < 0,05), kā arī, ka disciplinēšana statistiski nozīmīgi prognozē – par 14% uzmanības problēmas izmaiņas (F = 4,72, p < 0,05, R2 = 0,14).
dc.description.abstractThe aim of the present research was to define – are parenting practices related to externalized behavior problems in preschool children? And also – which parenting practices predict behavioral problems? 45 parents (N = 45) took part in this stydy. They had to evaluate their children aged 4-7 years old (M = 5,62, SD = 1,07). During the research, it was established in the sample of respondents (n = 30) - children aged 6-7 years. The study used two surveys - Ghent Parental Behavior Scale (GPBS), (Van Leeuwen et.al., 2004) and Child Behavior Checklist (CBCL/1,5-5 un CBCL/6-18), (Achenbach & Rescorla, 2000). Results of this study showed that there is a positive relationship between one of the parenting practice scales – disciplining and one of the externalized behavioral scales - attention problems (rs = 0,39, p <0,05), as well as the disciplining statistically significantly predict – (14%) attention problems (F = 4,72, p <0.05, R2 = 0,14).
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectaudzināšanas pieejas
dc.subjecteksernalizētās uzvedības problēmas
dc.subjectparenting practices
dc.subjectexternalized behavior
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu eksternalizēto uzvedības problēmu saistība ar vecāku audzināšanas pieejām
dc.title.alternativePreschool children externalized behavior problems and its relation to parenting practices
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record