Reālā laika ēnu simulācija datorgrafikā
Автор
Gribulis, Viesturs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Freivalds, Kārlis
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā darbā autors pētīja dažādas ēnu simulācijas tehnikas reālā laika attēla renderēšana datorgrafikā, lielākoties uzsvaru liekot uz divām plaši izmantojamām ēnu simulācijas tehnikām datorgrafikas industrijā – ēnu kartes un ēnu tilpnes tehnikas. Autors veica dažādu ēnu simulācijas tehniku un algoritmu izpēti un salīdzināšanu. Autors izpētīja, ar kādām problēmām var saskarties, implementējot ēnu simulācijas algoritmus, un kā šis problēmas atrisināt. Tika izpētītas algoritmu un tehniku optimizācijas un uzlabošanas iespējas. Autors veica praktisku mēģinājumu implementēt dažādu ēnu simulācijas tehniku un algoritmu risinājumus. Iegūtās programmas tika tālāk izmantotas, lai veiktu ēnu simulācijas tehniku un algoritmu salīdzinājumu, profilēšanu un analīzi. The author researched shadow simulation techniques in real-time computer graphics rendering with the main focus on the two most popular and widespread shadow rendering techniques – the shadow map and the shadow volume. The author researched and compared various shadow rendering techniques and algorithms. The author researched problems that arise while implementing given shadow rendering techniques and algorithms, and found solutions to these problems. Optimization and improvement possibilities for various shadow rendering techniques were also researched. The author made a practical attempt to implement various shadow rendering technique solutions. Created solutions were later used to compare, profile and analyze various shadow rendering techniques and algorithms.