• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tiešās pārdošanas speciālistu darbību ietekmējošie faktori

Thumbnail
View/Open
303-54072-Klavina_Arija_ak14191.pdf (2.187Mb)
Author
Kļaviņa, Ārija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danovičs, Vadims
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā aprakstīta tiešā pārdošana kā viens no mārketinga instrumentiem un viens no tās īstenošanas svarīgākajiem elementiem- pārdošanas speciālisti- no kuru darbības atkarīgi tiešās pārdošanas uzņēmumu ienākumi. Šo speciālistu darbību ietekmē dažādi faktori. Maģistra darba mērķis ir identificēt šos faktorus, lai rastu iespējas mazināt to negatīvo ietekmi un veicināt pozitīvo ietekmi. Maģistra darbs veidots balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi un ekspertintervijām, rezultātā parādot secinājumus un priekšlikumus tiešās pārdošanas uzņēmumiem. Maģistra darbs sastāv no 4 nodaļām un 15 apakšnodaļām, 16 attēliem, secinājumiem un priekšlikumiem, 40 bibliogrāfiskajiem nosaukumiem un 12 pielikumiem. Darbā izmantoti atslēgas vārdi: tiešā pārdošana, tiešās pārdošanas speciālists, apmācības, motivācija.
 
The master thesis describes direct selling as one of marketing tools and sales representatives that are one of it’s most important elements which affects incomes of direct selling companies. There are many factors influencing performance of sales representatives on their daily basis. The aim of this Master thesis is to identify these factors in order to find opportunities of their negative effect reduction and positive effect enlargement. The Master thesis is based on analysis of discourse and independent expert interviews to form conclusions and create suggestions for direct selling companies. The Master thsesis consists of 4 chapters, 15 sub-chapters, 16 images, 40 literary sources and 12 appendixes. Keywords:direct selling, direct selling representative, trainings, motivation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32384
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV