• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kampaņu "Skaties ceļam acīs!" un "Dzīvības josta" efektivitāte un auditorijas attieksme

Thumbnail
View/Open
309-55149-Vanaga_Katrina_kv12061.pdf (2.041Mb)
Author
Vanaga, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba "Kampaņu "Skaties ceļam acīs!" un "Dzīvības josta" efektivitāte un auditorijas attieksme" mērķis ir noskaidrot, kāda ir auditorijas attieksme, kā tās tiek vērtētas, kā arī vai tās ir efektīvas. Teorētiskajā daļā apskatīta teorija par reklāmu, reklāmas efektivitāti un sociālo mārketingu. Pētījumā izmantota kvantiatīvā pētījuma metode – aptauja un divas kvalitatīvas pētījuma metodes – daļēji strukturēta intervija un fokusgrupas diskusija. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Apkopojot datus, tika secināts, ka kampaņas tiek uzskatītas par efektīvām, un tās sekmē braukšanas ieradumu maiņu transportlīdzekļu vadītju un pasažieru vidū, piedaloties ceļu satiksmē.
 
The main objective of the bachelor project "Efficiency and audience attitude towards the social campaigns "Pay attention to the road" and "Life belt"" is to determine publics mind-set, how the campaigns are valued and to detect whether they are effective. Theoretical part consists of concepts about advertisement, its efficiency and the social marketing. Methodology includes describe of quantitative research method – questionnaire and two qualitative research methods – partly structured interview and a discussion among the target audience. Collected information indicated that both campaigns are considered to be efficient and that they improve the driving habits among the drivers and passengers while participating in the traffic.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32949
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV