• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Korporatīvā sociālā atbildība: "RIMI" un "MAXIMA" gadījuma analīze

Thumbnail
View/Open
309-55242-Ozolina_Annija_ao13034.pdf (1.536Mb)
Author
Ozoliņa, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba "Korporatīvā sociālā atbildība: "RIMI" un "MAXIMA" gadījuma analīze" pētījuma problēma – uzņēmējiem trūkst zināšanas par korporatīvās sociālās atbildības (KSA) praksi, tādējādi KSA un tās aktivitātes netiek pietiekami komunicētas patērētājiem, kas varētu veicināt to piederības sajūtu un lojalitāti uzņēmumam. Pētījuma mērķis bija noskaidrot un izpētīt KSA aspektus un iemeslus, kāpēc zīmolam vajadzētu kļūt sociāli atbildīgam, ņemot vērā uzņēmuma pārstāvju un patērētāju atsauksmes par KSA praksi, kuru īsteno "Rimi" un "Maxima". Darba teorētiskajā daļā apskatīts KSA, biznesa ētikas un korporatīvās kultūras jēdzieni. Darbā izmantotās pētnieciskās metodes – daļēji strukturētā intervija un aptauja. Darbā secināts, ka uzņēmumu pārstāvjiem un sabiedrībai trūkst zināšanas par KSA, kas veicinātu uzņēmuma un sabiedrības labklājību.
 
The bachelor thesis "Corporate social responsibility: case study of "RIMI" and "MAXIMA"" problem – businessman’s lack of knowlege about practice of corporate social responsibility (CSR), thereby CSR and it’s activities are not sufficiently communicated to consumers. The aim was to identify and explore aspects and reasons of CSR, why the brand should become socially responsible, taking account of the company representatives, as well as consumer reviews about company’s CSR practice implemented by "Rimi" and "Maxima". In the theoretical part is described the concept of CSR, business ethics and corporate culture. Semi – structured interview and survey were used as research methods. Results of the research shows that businessman’s and societies have lack of knowledge about CSR, which could promote company and public welfare.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32958
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV