• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Raiņa un Aspazijas gada identitātes konstruēšana Latvijas teātru reklāmās

Thumbnail
View/Open
309-55301-Apsite_Darta_da13024.pdf (1.120Mb)
Author
Apsīte, Dārta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Raiņa un Aspazijas gada identitātes konstruēšana Latvijas teātru reklāmās” tēma ir Raiņa un Aspazijas gada identitātes tendenču pētījums, izmantojot Latvijas lielāko teātru iestudējumu reklāmu starpniecību. Darba mērķis ir apzināt Raiņa un Aspazijas gada identitātes veidošanos Latvijas teātru reklāmās. Darba uzdevums ir ar vizuālās semiotiskās analīzes, interviju un fokusgrupu palīdzību, analizēt Latvijas lielāko teātru reklāmas Raiņa un Aspazijas gada griezumā, noskaidrojot, kādas identitātes atspoguļojas pētījuma laikā. Veicot pētījumu, noskaidrojās, ka šī gada ietvaros nevar noteikt vienu Raiņa un Aspazijas gada identitāti. Latvijas teātri iestudējumu reklāmās veidoja katrs savu izpratni par Raini un Aspaziju, tādējādi katrs pastiprinot citus identitātes aspektus.
 
The topic of the Bachelor Paper, “Constructing the identity of the year of Rainis and Aspazija in Latvian theatre advertisements” is trying to construct the identities of the year of Rainis and Aspazija by analyzing Latvian theater advertisements. The goal of this paper is to identify the year of Rainis and Aspazija in Latvian theatre advertisements. The aim of this paper is to analyze advertisements of the biggest Latvian theaters by using visual semiotic analysis, interviews and focus group interviews, to find out what kind of identities are reflected during this year of Rainis and Aspazija. According to the research data, the identity of the year of Rainis and Aspazija is mixed and it has several facets.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32974
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV