• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fazer maizes zīmola komunikācija: zīmola atpazīstamība maizes lietotāju auditorijā

Thumbnail
View/Open
309-55849-Vecenane_Santa_sv12063.pdf (1.686Mb)
Author
Vecenāne, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma ir “Fazer” maizes zīmola komunikācija: zīmola atpazīstamība maizes lietotāju auditorijā. Šī darba mērķis ir noskaidrot uzņēmuma “Fazer” maizes zīmola atpazīstamību maizes lietotāju vidū un izpētīt kas to ietekmē. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām - teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas, kā arī secinājumiem. Darba teorētiskais pamatojums balstīts uz literatūru par zīmolvedību, zīmola dzīves ciklu un mārketinga komunikācijām. Pētījuma metodoloģija iekļauj patērētāju aptauju un strukturētu interviju. Pētījuma rezultātā secināts, ka “Fazer” maizes zīmols ieguvis plašu atpazīstamību maizes lietotāju vidū, pateicoties augstajai kvalitātei un plašajam maizes sortimentam, taču ekonomiskajai situācijai Latvijā ir liela ietekme uz patērētāju. Integrētā mārketinga komunikācijas aktivitātēm ir nozīmīga loma patērētāju maizes izvēlē. Cena un īpašas atlaides būtiski ietekmē patērētāju maizes pirkšanas paradumus. Darba apjoms ir 84 lapaspuses, tajā ir 24 attēli, 2 tabulas un 3 pielikumi.
 
The bachelor thesis "Fazer bread brand communication: bread consumers' awareness of the brand” aims to explore the bread consumers’ awareness of the company “Fazer” bread brand and to clarify what affects it. The bachelor thesis consists of three parts – theoretical, methodological and research part, as well as conclusions. The theoretical foundation is based on the literature on branding, the brand life cycle and marketing communications. Research methodology includes the consumer survey and a structured interview. The study concludes that the brand “Fazer” has gained wide recognition among consumers thanks to the high quality and wide assortment, yet the economical situation in Latvia has great impact upon the consumer. Integrated marketing communication activities help consumers in their choice of bread. Prices and special discounts play an important role in the consumers' buying choices and habits. The bachelor thesis: 84 pages, 24 images 2 tables and 3 annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32987
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV