Show simple item record

dc.contributor.advisorMūrnieks, Andrejs
dc.contributor.authorBokta, Rūta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:06:47Z
dc.date.available2016-07-04T01:06:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53231
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33028
dc.description.abstractLatvijas valsts vērtības ir deklarētas LR Satversmē. Izglītībā svarīgākās vērtības ir minētas Izglītības likumā. Izglītības saturā tās aktualizē izglītības standarti. Pētījuma mērķis bija izpētīt, cik lielā mērā Satversmes un Izglītības likuma vērtības ir iekļautas izglītības standartos, kā tās izprot skolēni un kā skolotāji tās piedāvā skolēniem mācību procesā. Tika veikta literatūras un dokumentu analīze, kā arī veikts pētījums, lai noskaidrotu skolotāju un skolēnu personiskās vērtības, mācību saturā un procesā iztrūkstošās vērtības. Secinājumi: valstiski svarīgās vērtības netiek pietiekami atspoguļotas izglītības standartos, tādējādi skolēniem ir ierobežota iespēja iepazīties ar vērtībām un tās pārmantot. Tomēr vērtības skolās daļēji tiek piedāvātas, jo skolotājiem ir izpratne par vērtību nozīmi. Par to liecina empīriskā pētījuma daļa – skolotāju un skolēnu anketēšanas rezultāti. Pētījuma gaitā ir tapuši arī daži ieteikumi vērtībizglītības attīstībai.
dc.description.abstractAll Latvian national values have been declared in the Latvian Constitution. Important education values are mentioned in the Law on Education. In the curriculum their activate the National education standards. The aim was to explore the extent to which the Constitution and the Law on Education are reflected of values in the education standards, as their understand students and how teachers offer values to their students in the learning process. It was carried out literature and documents analysis, as well as a study to find out of the teachers and students personal values and values which absent in the learning process and curriculum. Conclusions: Nationally important values are not sufficiently reflected in education standarts. Thereby for students is limited opportunity to get acquainted with the values and inherit their. However the values in the schools are partly promted because teachers have an understanding of the values importance. This is shown by empirical research part-teachers and students survey results. During the research has been created a few suggestions for development of value education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectvērtībizglītība
dc.subjectvērtības
dc.subjectSatversme
dc.subjectIzglītības likums
dc.subjectizglītības standarti
dc.titleVērtības izglītības sistēmas tiesību aktos un izglītības procesa dalībnieku izpratnē
dc.title.alternativeValues in legislation of education system and in comprehension of participants in education process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record