Vīna etiķešu grafiskā dizaina attīstība tehnoloģiju progresa ietekmē
Author
Brūvere, Gundega
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Markss, Ardis
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās liela nozīme tiek piešķirta produkta vizuālajam izskatam, lai tas spētu konkurēt un izceltos pārējo starpā. Laikā, ko dēvē par „tehnoloģiju laikmetu”, strauji attīstījušās dažādas tehnikas un tehnoloģijas ar kuru palīdzību var unikāli noformēt iepakojuma dizainu. Darba mērķis ir izpētīt to kā tehnoloģiju attīstība ietekmē vīna etiķešu grafisko dizainu un, darba rezultātā, izveidot šādu grafisko dizainu kā arī kopējo noformējumu vīnu sērijai „Mediterranean Wines”. Autora izvirzītais pētījuma jautājums ir: „Vai tehnoloģiju progress ietekmē vīna etiķešu grafisko dizainu?” Lai atbildētu uz šo jautājumu tika apskatīti un salīdzināti grafiskā dizaina paraugi, kas veidoti dažādos laika periodos, un veikta dizaina analīze. Tika secināts, ka izmantotajām tehnikām vīna etiķešu noformēšanā ir liela nozīme un to pielietošana ietekmē rezultātu. Iegūtās zināšanas tika pielietotas radošā darba izveidē un, atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem, tika izveidots vīna etiķešu dizains. The topic of this Bachelors thesis is as follows: The evolution of graphic design for wine labels influenced by technology advancements. Nowadays, visual appearance plays an increasingly pivotal role in the success and ability to compete for any product. During the “age of technology”, as our times are often referred to, the evolution of technologies and techniques for unique graphic designs has picked up the pace swiftly. The aim of this thesis is to investigate the relation between evolution of technology and graphic design of wine labels in order to create a new graphic design and overall design for a line of wines called „Mediterranean Wines” as an outcome. The research question posed by the author is: “Do technology advancements affect the graphic design of wine labels?” In order to answer this, a substantial analysis and comparison of different design examples throughout history was carried out. It was concluded that the utilization of developed techniques has a big impact on creating wine label designs. The gathered information was then adopted in order to carry out the creative work of creating a wine label according to the criteria identified during the theoretical part.