Skolēna pašvērtējuma nozīme motivācijas veidošanā vācu valodas stundās pamatskolā
Author
Roderis-Roderte, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliniece, Dace
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā tiek pētīts kā skolēnu iesaistīšana mācību rezultātu vērtēšanā ietekmē mācīšanās motivāciju. Darbs sastāv no ievada, trīs daļām, secinājumiem un sešiem pielikumiem. Darba mērķis: Izveidota skolēnu vērtēšanas sistēma vācu valodas priekšmetā, kas ļauj skolēnam ar pašvērtējumu tajā piedalīties. Pirmajā darba daļā aplūkoti dažādu autoru viedokļi par motivāciju, apskatīti iekšējie un ārējie motīvi, pozitīvie un negatīvie mācīšanās motivācijasfaktori. Otrajā darba daļā analizēti dažādi vērtēšanas veidi un skolēnu pašvērtēšanas iespējas vācu valodas stundās. Trešajā darba daļā apkopoti empīriskajā pētījumā iegūtie dati un analizēti aptauju rezultāti. This Diploma Paper explores the role of increasing motivation in students learning German as a foreign language. The aim of this Diploma Paper is to develop an assessment system which gives students the opportunity to practice self- assessment. The paper consists of introduction, three chapters, conclusions and six appendixes. The first chapter gives an overview over various researchers’ different views on motivation, as well as over positive and negative aspects of increasing motivation in primary school students. The second chapter analyzes different forms of assessment and possible ways of self-assessment for foreign language students learning German. The third chapter interprets and analyses the results of the empirical research and the survey conducted by the author.