• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projektu balstītā izglītība kā pedagoģiskais risinājums mācīšanās motivācijas dažādībai sākumskolā

Thumbnail
View/Open
299-55580-Jimenez.Merino_Maria.Paz_mj14003.pdf (1.841Mb)
Author
Jimenez Merino, Maria Paz
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Fernandez Gonzalez, Manuel Joaquin
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis pētījums atklāj projektos balstītās izglītības kā pedagoģiskā risinājuma potenciālu mācīšanās motivācijas dažādībai sākumskolā. Tika izpētīti skolēnu motivācijas veidi dažās Madrides (Fuenlabradas) pamatskolās, kur izmanto dažādas mācīšanās un mācīšanas metodes, un salīdzināti motivācijas veidi starp skolēniem, kuru skolās izmanot tradicionālās metodes, un tiem, kuru skolās izmanto projektos balstīto izglītību. Sākotnēji tika izpētīti motivācijas un projektos balstītās izglītības teorētiskie pamati; empīriskajā daļā tika izmantotas aptaujas un fokusa grupa diskusijas ar studentiem, skolotājiem un ģimenēm. Pētījuma rezultātā tika atklāti pedagoģiski nosacījumi, lai nodrošinātu projektos balstītās izglītības izmantošanas pozitīvo ietekmi uz sākumskolas skolēnu motivāciju.
 
This study is a contribution to the improvement of the Educational Treatment of Motivation in Primary Education through Project-Based Learning Methodology. It has been investigated the prevailing type of motivation in Primary School students from different schools in the city of Fuenlabrada (Madrid) that use different methodologies, comparing the motivation of students in schools with traditional teaching-learning with those who follow a Project-Based Learning one. To do this, it has been initially discussed the topics of Motivation and Project-Based Learning; then questionnaires have been conducted and a Focus Group with those involved in the teaching-learning process (students, teachers and families). The findings present the pedagogical conditions that Project-Based Learning has a positive impact on students’ motivation and its foundation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33122
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV