Mācību procesa diferenciācija ķīmijas priekšmetā 8.klasē tematā “Gaiss un tā kvalitāte”
Author
Nozdrina, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Mācību procesa diferenciācija ķīmijas priekšmetā 8. klasē tematā „Gaiss un tā kvalitāte”. Nozdrina K., zinātniskais vadītājs Dr. paed. Namsone D.. Bakalaurs, 50 lapaspuses, 30 attēli, 22 literatūras avoti, astoņi pielikumi. Latviešu valodā. Darbā veiktā pētījuma mērķis ir izstrādāt diferencēta mācību procesa stundas piemērus, izmantojot diferenciāciju pēc atbalsta, ķīmijas priekšmetā tematā „Gaiss un tā kvalitāte”, kā arī izvērtēt skolēnu sasniegumus, izmantojot noslēguma pārbaudes darbu. Bakalaura darba izstrādes laikā ķīmijas mācību priekšmetā 8. klasē tematā „Gaiss un tā kvalitāte” tika izstrādātas desmit mācību stundas, balstoties uz skolā izstrādāto mācību priekšmeta tematisko plānu 2015./2016. gadam, no kurām piecās mācību stundās, tika veikta diferenciācija pēc atbalsta, kāds skolēnam nepieciešams, lai tiktu galā ar piedāvātiem uzdevumiem, un viena mācību stunda, kurā tika veikta diferenciācija pēc uzdevumu veida (trīs līmeņu uzdevumi). Darbā tika secināts, ka, ja mācību process un mācību uzdevumi tiek diferencēti pēc skolēniem nepieciešamā atbalsta, tad skolēnu izpratnes un zināšanu līmenis pieaug. MĀCĪBU PROCESA DIFERENCIĀCIJA, DIFERENCIĀCIJA PĒC ATBALSTA, MĀCĪBU STUNDA, ĶĪMIJA, MĀCĪBU METODE. Differentiation of teaching and learning at chemistry grade 8th topic „Air and its quality”. Nozdrina K., scientific supervisor Dr. paed. Namsone D. Bachelor’s paper consist of 50 pages, 30 images, 22 sources of the literature, eight attachments. In Latvian. The main aim of the thesis is to develop differentiated examples of Chemistry lessons through differentiation of required assistance for a student. The learning topic’s „Air and its quality” final exam was used for better understanding and evaluation of students’ progress. The learning topic “Air and its quality”, which is one of the 8th grade topics, was developed for ten learning lessons in accordance with thematic plan for 2015/ 2016 year during the development of the thesis. Five learning lessons were developed through differentiation of required assistance for a student to fulfill his/her task, one lesson was developed through differentiation by given task (there were given tasks with 3 difficulty levels). It was concluded that if the learning process and tasks are differentiated by required assistance for a student, then the level of student’s understanding and knowledge increases. DIFFERENTIATION OF THE LEARNING PROCESS, DIFFERENTIATION OF REQUIRED ASSISTANCE, LESSON, CHEMISTRY, TEACHING METHODS.