Show simple item record

dc.contributor.advisorRoja, Ženija
dc.contributor.authorVeigure, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:07:35Z
dc.date.available2016-07-04T01:07:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55352
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33161
dc.description.abstract„Ergonomiskie riski klientu apkalpošanas centros un veselības veicināšanas pasākumi”. Darba autore: Kristīne Veigure. Darba zinātniskā vadītājā: as. profesore, Dr.med. Ženija Roja. Darbs izklāstīts uz 79 lpp., ietver 26 attēlus, 5 tabulas, 9 pielikumus, 30 informatīvos avotus. Pētījums sastāv no 4 daļām. Pirmajā daļā ir apkopota un analizēta literatūra par ergonomiskajiem riskiem un riskiem, kas sastopami klientu apkalpošanas centros, kā arī pētāmās organizācijas apraksts. Literatūras analīze atspoguļo to, ka klientu konsultantu darbs, tiek pielīdzināts biroja darbam. Darbinieki ikdienas darbā saskaras biroja ergonomiskiem riskiem (piespiedu poza, acu saspringums, darbs ar datoru, inventāra neatbilstība darbinieka fizioloģijai u.c.). Otrajā daļā ir aprakstītas pētījumā lietotās metodes, bet trešajā daļā ir iegūto datu apkopošana un rezultātu analīzes izklāsts. Iegūtie pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka klientu centros nodarbinātie pamatā pakļauti ergonomiskiem riskiem, būtiska nozīme ir psihoemocionālajiem riskiem darbā. Izstrādāti veselības veicināšanas pasākumi. Izmantotās metodes: Somijas K-1 5 baļļu metode, darbaspēju indeksa novērtēšanas metode, darbinieku aptauja, psiholoģiskā klimata darba vidē novērtēšanas metode un ātrās ekspozīcijas kontroles metode.
dc.description.abstractErgonomic risks in customer service centres and health promotion measures. Author: Kristīne Veigure. Supervisor: Ženija Roja. Paper consists of 79 pages, includes 26 images, 5 tables, 9 appendices, 30 information sources. Research consists of 4 parts. In the first part literature about ergonomic risks and risks found in customer service centres is gathered and analyzed and description of investigated company is given. Literature analysis reveals that customer consultant work is equalized with the office work. Employees in their everyday work face ergonomic risks (compulsory posture, tension in eyes, work with computer, inappropriate equipment for employee’s physiology, etc.). In the second part applied methods are described, while in the third part obtained results are combined and analysis performed. Results show that employees in customer service centres are mainly exposed to ergonomic risks, psycho-emotional risks have a high significance. Health promotion measures are developed. Methods used: Finland’s K-15 scale method, Work Ability Index (WAI) for determining work ability, employee survey, approach for evaluating psychological climate of the working environment and ergonomic risk Quick Exposure Check (QEC). Key words: ergonomic, customers, service, work ability, office, health promotion.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDarba vides aizsardzība un ekspertīze
dc.subjectErgonomika
dc.subjectKlienti
dc.subjectApkalpošana
dc.subjectDarba spējas
dc.subjectBirojs
dc.titleErgonomiskie riski klientu apkalpošanas centros un veselības veicināšanas pasākumi.
dc.title.alternativeErgonomic risks in customer service centres and health promotion measures
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record