Galda futbola automatizācija ar mikrokontrolieri un oData
Author
Muzikants, Ādams
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Semikins, Vladimirs
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
“Galda futbola automatizācijā ar mikrokontrolieri un OData” ir lietu interneta (angliski – Internet of Things) sistēma, kas balstīta uz SAP HANA Cloud Platform tiešsaistes mākoņskaitļošanas sistēmas un SAPUI5 lietotnēm. Sistēmas mērķis ir uzskaitīt galda futbola spēles statistikas, izmantojot fiziskos sensorus, nodrošināt lietotājiem iespēju piereģistrēt savu vārdu statistikas uzkrāšanai, apskatīt kopējo spēļu statistiku un analīzi. Kopējā sistēmu apvieno sevī Python rakstītu galveno pārvaldītāju, kas strādā ar Raspberry Pi nolasot galda futbola spēles sensoru datus un nosūtot attiecīgo informāciju uz datubāzi, un trīs SAPUI5 sistēmas – galveno spēles kontrolieri, kas ļauj uzsākt spēles, novirza cilvēku uz reģistrāciju un attēlo spēles rezultātu spēlētājiem, sistēmas publisko lietotni, kas attēlo visas aktīvās spēles reāllaikā, kā arī kopējās spēļu statistikas, un sistēmas privāto lietotni, kas nodrošina spēlētāju reģistrāciju, individuālo statistiku apskati, datu maiņu. Šī darba ietvaros autors izstrādāja galveno Raspberry Pi sistēmu un privāto SAPUI5 aplikāciju. Projekta izstrāde notika pēc iteratīvās izstrādes metodoloģijas. Tā izstrādes procesā izmatotas SAP HANA Cloud Platform IoT tehnoloģijas un datubāžu pārvaldības sistēmas, SAPUI5, JavaScript, Python un OData datu apmaiņas metodes. “Foosbal automatization using microcontroller and OData” is Internet of Things system that relies on SAP HANA Cloud Platform real-time cloud system and SAPUI5 applications. The purpose for the system is to gather information register foosball game goals and gather statistics using physical sensors built into game table with functionality of registering players name for the statistics and viewing the overall statistics and game analysis. The whole of system is composed of main physical controller written in Python running on Raspberry Pi that is reading foosball tables sensor data and handling all the logic for posting goal information to database, also three SAPUI5 applications – main logical controller that allows to start games, links to registration, shows goals in real-time, the public application which lets anyone view game progress together with overall statistics, and private application which is used to register to games and display personal game statistics paired with ability to change player data. In this qualification thesis the author developed main Raspberry Pi physical controller and private SAPUI5 application. The project was carried out following iterative model development methodology. In development following technologies were used - SAP HANA Cloud Platform IoT and database management systems, SAPUI5, JavaScript and OData data transfer protocol.