• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas uzņēmumu ieiešanas stratēģijas Japānas tirgū

Thumbnail
View/Open
303-52490-Doze_Elina_ed12038.pdf (1.135Mb)
Author
Doze, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba “Latvijas uzņēmumu ieiešanas stratēģijas Japānas tirgū” autore ir Elīna Doze. Diplomdarbs izstrādāts ar mērķi analizēt Latvijas un Japānas starptautiskās ekonomiskās attiecības, izpētīt Latvijas uzņēmumu tirgus ieiešanas stratēģijas Japānā un izstrādāt priekšlikumus ieiešanai Japānas tirgū. Japāna ir trešā lielākā ekonomika pasaulē, tā gadiem ilgi ir piekopusi protekcionisma politiku, tādā veidā izaudzējot spēcīgus uzņēmumus. Latvijas uzņēmumi gūstot pieredzi Japānas tirgū, gūtu zināšanas, apgūtu jaunas tehnoloģijas un inovācijas, tas ir būtiski Latvijas ekonomiskajai attīstībai nākotnē. Diplomdarbā ir apskatīti tirgus ieiešanas stratēģijas teorētiskie aspekti, Latvijas un Japānas starptautisko ekonomisko attiecību analīze un autores veiktais kvalitatīvais pētījums. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, autore ir izstrādājusi priekšlikumus Latvijas uzņēmumiem un Latvijas valdībai.
 
The author of thesis “Latvian company entry strategies in Japan market” is Elina Doze. The aim of the thesis is to analyze Latvia’s and Japan’s international economic relations, research Latvian company market entry strategy in Japan and to propose solution for successful entry in Japan market. Japan is the third largest economy in the world. By practicing protectionism for many years, it has grown many powerful companies. For Latvian companies to gain experience in Japan’s market is crucial for economic development of the whole country. Latvian companies in Japan market will gain knowledge, learn new technologies and innovations. Thesis covers theoretical aspects of market entry strategies, the analysis of Latvia’s and Japan’s economic relations and the qualitative research carried out by the author. Based on the results obtained, the author has developed proposals for Latvian companies and for Latvia’s government.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33338
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV