Show simple item record

dc.contributor.advisorPaiders, Juris
dc.contributor.authorSmirnova, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:09:44Z
dc.date.available2016-07-04T01:09:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54016
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33523
dc.description.abstractMaģistra darbā ir pētīti komerciālu objektu izvietojumu noteicošie faktori tiešā autoceļu tuvumā. Veikts komerciālo objektu skaita salīdzinājums ar apdzīvojuma blīvuma datiem tādējādi noskaidrojot, vai un cik lielā mērā apdzīvojums ietekmē objektu teritoriālo izvietojumu autoceļu tuvumā. Tāpat veiktas strukturētas intervijas ar nozares pārstāvjiem, lai noskaidrotu, kādi kvalitatīvi faktori ietekmē komerciālās infrastruktūras izvietojumu tiešā autoceļu tuvumā. Dati par komerciālo objektu izvietojumu iegūti gan lauka darba ietvaros, gan izmantojot Google Street View metodi. Datu statistiskā analīze norāda, ka apdzīvojuma blīvums ir viens no būtiskākajiem komerciālās infrastruktūras izvietojumu ietekmējošajiem faktoriem, tomēr ne vienīgais, jo komerciālo objektu koncentrācija dažādās apdzīvojuma blīvuma klasēs būtiski atšķiras. Veiktās intervijas norāda uz virkni kvalitatīviem faktoriem, kas atsaucas uz uzņēmēju vietas izvēli biznesa uzsākšanai.
dc.description.abstractThis Maters thesis researches the determinative factors for placement of commercial objects in the near vicinity of motorways. Whether and how much does the habitation influences territorial placement of objects in the vicinity of motorways has been analyzed by comparing the number of commercial objects with the density of habitation. Structured interviews with representatives of the industry have been carried out in order to determine the qualitative factors that affect the placement of commercial objects in the near vicinity of motorways. Data about the placement of commercial objects has been gathered both by fieldwork and by using the Google Street View methodology. Statistical analysis of data points out that the density of habitation is one of the major factors influencing development of commercial infrastructure, but not the only one, since the concentration of commercial objects fluctuates greatly between different classes of habitation density. Numerous qualitative factors that determine the choice of location for initiating commercial activities have been defined during the interviews.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectĢeogrāfija
dc.subjectKomerciālie objekti
dc.subjectApdzīvojuma blīvums
dc.subjectGalvenie autoceļi
dc.subjectReģionālie autoceļi
dc.titleKomerciālās infrastruktūras izvietojums pie Latvijas nozīmīgākajiem autoceļiem
dc.title.alternativeCommercial infrastructure location on the main Latvian motorways
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record