Metaforu lietojums mārketinga blogos
Author
Andžāne, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis bija analizēt metaforu veidus, kas ir izmantoti mārketinga blogos, noteikt to izmantošanas mērķi mārketinga blogu ierakstos un noteikt avota un mērķa domēnus, kurus var atrast identificētajās metaforās. Pētījuma metode bija diskursa analīze. Rezultāti liecina, ka visplašāk izmantotais metaforu veids blogu ierakstos ir konceptuālās metaforas; kam seko “tradicionālās” metaforas, taču tās izmanto retāk. Mērķa domēni, kas tiek skaidroti, izmantojot metaforas, ir saistīti ar mārketinga terminoloģiju; avotu domēni, kas visplašāk tiek izmantoti paskaidrojumam ir daba, dzīvnieku/cilvēku uzvedība un ceļojums. Metaforas izmanto mārketinga blogos, lai izskaidrotu konkrētu mārketinga terminoloģiju un paaugstinātu klientu apmierinātības līmeni. The aim of this research was to analyse the types of metaphors used in marketing blogs, to identify the purpose of their use in marketing weblog entries and determine the source and target domains that can be found in the identified metaphors. The method used for this research was discourse analysis. The results show that the most widely used type of metaphors in weblog entries is conceptual metaphors; then come conventional metaphors; however, they are used less frequently. The target domains that are explained through metaphors are connected to marketing terminology; the most widely used source domains that are used for explanation are nature, animal/human behaviour and journey. Metaphors are used in marketing blogs in order to explain specific marketing terminology and increase the customer satisfaction level.