Komunikatīvo uzdevumu izmantošana modālo darbības vārdu mācīšanā augstskolā
Author
Kriukova, Ekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Angļu valodas modālie darbības vārdi studentiem rada ievērojamas grūtības to gramatiskās un funkcionālās dažādības dēļ. Pētnieki un metodiķi uzsver uz konteksta bāzes veidotu komunikatīvo uzdevumu pielietojuma nozīmīgumu efektīvākai gramatisko formu, īpaši modālo darbības vārdu, apguvei un nostiprināšanai. Maģistra darba mērķis bija izpētīt komunikatīvo uzdevumu ietekmi modālo darbības vārdu apguvē un to pielietojumā reālās situācijās. Tika veikts kvazi eksperiments, kurš ietvēra divas aptaujas, pilot-nodarbības, kā arī studentu zināšanu pārbaudi testa veidā pirms eksperimenta un tā beigās. Pētījuma rezultāti liecina, ka komunikatīvajiem uzdevumiem ir pozitīva ietekme uz modālo darbības vārdu apguvi, un tie veicina precīzāku modālo darbības vārdu pielietojumu reālās situācijās. English modal verbs represent a great difficulty for learners due to their grammatical and functional diversity. Researchers and methodologists emphasize the importance of context-based communicative practice for more effective acquisition and consolidation of grammatical forms in general and modal verbs in particular. The goal of the Master Thesis was to investigate the effect of communicative tasks on students’ ability to acquire modal verbs and apply them effectively in real-life situations. The quasi-experiment was carried out, which included the distribution of two questionnaires, the pilot-teaching sessions and pre- and post-tests administration. The results of the research show that communicative tasks created a positive impact on students’ knowledge of modal verbs and helped to apply them in real-life situations more accurately.