• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālā mācīšanās ģimenē

Thumbnail
View/Open
309-54101-Akmene_Dace_da13013.pdf (960.1Kb)
Author
Akmene, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zača, Evija
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Sociālā mācīšanās ģimenē”. Darba mērķis ir noskaidrot, vai caur sociālo mācīšanos, pašreizējā ģimenē tiek pārnestas vecāku pildītās lomas. Tiek izvirzīta pētījuma hipotēze, ka indivīdi ar bērniem biežāk pilda līdzīgas lomas saviem vecākiem, kā indivīdi bez bērniem. Datu iegūšanai tika izmantota aptauja. Darbā tika analizētas vairāk kā gadu kopdzīvē esošo respondentu atbildes (139). Galvenais darba secinājums ir, ka ģimenē notiek sociālā mācīšanās. To pierādīja gan lomu pārņemšana no vecākiem, gan citādāku lomu pieņemšana. Salīdzinot ar respondentu vecākiem, vīriešu lomu sadalījums mainījies vairāk kā sieviešu.
 
The theme of the bachelor’s thesis is “Social Learning in the Family”. The goal of the research is to find out if parents’ roles are transferred to current family through social learning. The hypothesis that people with children have more similar roles to their parents’ than those without children was proposed. Survey was used for collecting data. Those respondents’ responses who live in cohabitation more than one year were used for analysis (139). The main conclusion is that social learning is happening in the family. Role transfer from parents and also different role implementation testified it. Men role division has changed more than women comparing to their parents’.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33934
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV