• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efektīva video reklāma: TELE2 Latvija reklāmu sēriju analīze (2013-2015. gads)

Thumbnail
View/Open
309-55266-Iie_Endija_ei13011.pdf (1.486Mb)
Author
Iie, Endija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Efektīva video reklāma: Tele2 Latvija reklāmu sēriju analīze (2013-2015. gads)” tika pētītas 20 savstarpēji saistītas reklāmu epizodes un skatīta auditorijas attieksme pret “Tele2” reklāmu sērijām. Kā teorētiskais pamats tika skatīti efektīvas reklāmas parametri, video reklāmas veidošanās elementi un naratīva struktūra reklāmās. Darba empīriskajā daļā tiek analizētas epizodes, izmantojot kontentanalīzes kategorijas, lai izdalītu reklāmas elementus, kuri ietekmē reklāmas efektivitāti. Pēc efektivitātes parametriem un izdalītajiem elementiem kontentanalīzes kategorijās, tiek skatīta auditorijas attieksme pret reklāmu sērijām, izveidojot fokusgrupas interviju un aptauju. Darba rezultāti apstiprina, ka “Tele2” reklāmu sērijas ir efektīvas video reklāmas, lai piesaistītu un noturētu auditorijas uzmanību ilgākā laika periodā.
 
In the bachelor paper Effective video advertising: analysis of Tele2 Latvia advertising series (2013-2015) was studied 20 interlinked advertisment series and has been studied the audience attitude to Tele2 ads series. Theoretical part is based on the advertising effectiveness parameters, the formation of the video ad elements and the narrative structure. In the empirical part the series were analyzed using contenanalysis categories to distribute the elements that affect the effectiveness of the ad. In view of the effectiveness parameters and elements isolated into contentanalysis categories are viewed audience attitude toward the ad series, setting up a focus group interviews and surveys. The results confirm that Tele2 advertisment series is an effective video ad to attract and keep the audience's attention over a longer period of time.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33973
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV