dc.contributor.advisor | Stikute, Elita | |
dc.contributor.author | Grehova, Darja | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2016-07-06T01:02:37Z | |
dc.date.available | 2016-07-06T01:02:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | 55694 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34058 | |
dc.description.abstract | Maģistra darba Audzināšanas tradīcijas latviešu un japāņu tautas pedagoģijā mērķis bija izpētīt audzināšanas tradīcijas latviešu un japāņu tautas pedagoģijā un veikt to salīdzinošo analīzi. Maģistra darbā ir divas nodaļas. Pirmajā nodaļā raksturota tautas pedagoģija kā audzināšanas avots, analizēta tautas pedagoģijas būtība un tās atziņu aktualitāte, dots audzināšanas tradīciju teorētiskais skaidrojums, kā arī izvērtēta tautas mutvārdu daiļrade kā tautas gudrību glabātāja. Otrajā nodaļā veiktā pētījuma ietvaros tika analizētas audzināšanas tradīcijas latviešu un japāņu tautas kultūrā, kā arī salīdzinātas kopīgās un atšķirīgās tradīcijas. Maģistra darbā tika secināts, ka japāņu un latviešu audzināšanas tradīcijas ir līdzīgas. Tautas pedagoģijas avotos lielākoties saskatami tādi audzināšanas aspekti kā tikumiskā audzināšana un darbaudzināšana. | |
dc.description.abstract | The aim of the master`s thesis Educational traditions in japanese and latvian folk pedagogy was to explore educational traditions in japanese and latvian folk pedagogy and to make comparative analysis. The master`s thesis consists of two sections. The first section describes the essence of the folk pedagogy as the educational source, there was analyzed the essence of folk pedagogy and importance of it`s conclusions, was given theoretical explanation of educational traditions, and also was evaluated oral folk art as guardian of folk wisdom. There was made a research in the second section which has an analysis of latvian and japanese educational traditions in folk pedagogy, and also comparison of similar and differing traditions. In the master`s thesis was concluded that japanese and latvian educational traditions are similar and that in the sources of folk pedagogy mainly is finded moral educational aspects and aspects of labour education. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | Audzināšana | |
dc.subject | tradīcijas | |
dc.subject | japāņu un latviešu tautas pedagoģija | |
dc.subject | folklora | |
dc.subject | tautas mutvārdu daiļrade | |
dc.title | Audzināšanas tradīcijas japāņu un latviešu tautas pedagoģijā | |
dc.title.alternative | Educational traditions in japanese and latvian folk pedagogy | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |