Pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērnu televīzijas lietojums, televīzijas pārraižu atbilstība viņu vēlmēm un vajadzībām
Автор
Čauna, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērnu televīzijas lietojums, televīzijas pārraižu atbilstība viņu vēlmēm un vajadzībām” mērķis ir izpētīt pirmsskolas un sākumskolas vecuma bērnu televīzijas lietošanas paradumus, un noskaidrot, vai televīzijas saturs atbilst viņu vēlmēm un vajadzībām. Pētījuma problēmu raksturo interneta un jauno tehnoloģiju ietekme uz bērnu televīzijas lietojumu un televīzijas pārraižu trūkums Latvijas televīzijas kanālos. Darbā tiek apskatīta akadēmiskā literatūra par auditorijas vajadzībām, bērnu mediju lietojumu, interneta un jauno tehnoloģiju ietekmi uz televīzijas saturu, un lietošanas paradumiem. Lai izpētītu Latvijas kanālu saturu, televīzijas pārraižu piedāvājumu bērnu auditorijai tiek izmantota kvantitatīvā kontentanalīze, lai pētītu bērnu televīzijas lietojumu un apmierinātību ar televīzijas satura tiek veikta aptauja un dziļās, daļēji strukturētās intervijas. Rezultāti apliecina, ka bērni no agra vecuma ir apguvuši rīkoties ar jaunajām tehnoloģijām un paši uzņemas iniciatīvu televīzijas lietošanā. Lai arī Latvijas televīzijas kanālu piedāvātais saturs bērnu auditorijai ir neliels, bērni ar televīzijas saturu ir apmierināti un televīzija aizvien ir vadošais medijs bērna ikdienā. Atslēgas vārdi: Bērnu auditorija, televīzijas lietojums, vēlmes un vajadzības, bērnu televīzijas pārraides The topic of the Bachelors in Social science research paper “Preschool and primary school children’s television viewing habits, television broadcasts’ compliance to their expectations and needs” purpose is to explore pre-school and primary school children television watching habits and to find out if television consist of what kids want to watch and see. Research shows that Internet and new technologies are the problem why kids these days don’t watch TV that often, as well as there is not enough TV channels that would attract kids. This research paper looks at academic literature about audience needs, how much children are using media as well as Internet and new technology effect on television and its usage. To explore Latvian television channel content, television broadcast offer for children audience is using qualitative content analysis and to look at children’s television usage and to see if audience is satisfied with television content, there are specific surveys and interviews. Results show, that kids from the early age have learned how to use technologies and they are taking initiative about television usage. Although the television content that is offered for children’s audience by Latvian television is not poor, children with offered channels are satisfied and televisions are still the number one media in children daily activities. Key words: Children audience, television usage, preferences and needs, kids television broadcast.