Dzimtes loma uzņēmējdarbībā: sievietes reprezentācija biznesa medijos "Ir nauda", "Kapitāls" un "Forbes"
Author
Valtere, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Dzimtes loma uzņēmējdarbībā: sievietes reprezentācija biznesa medijos “Ir nauda”, “Kapitāls” un “Forbes”” mērķis ir izpētīt sievietes lomu biznesā gan no mediju, gan sievietes uzņēmējas skatu punkta. Līdz ar to tiek izvirzīta sekojoša pētnieciskā problēma: vai mediji uzņēmējdarbību atspoguļo tikai kā maskulīnu, vai tajā ir vieta arī sievietei? Darba teorētiskā daļa ietver dzimtes, dzimtes lomu un stereotipu teorētisko atziņu apkopojumu. Tāpat tiek pētīta dzimtes loma darba tirgū un sievietes reprezentācija medijos. Darba empīriskajā daļā izmantota kontentanalīze un intervija. Iegūtie rezultāti rāda, ka sieviete biznesa medijos tiek reprezentēta ievērojami mazāk, nekā vīrietis. The purpose of the bachelor’s thesis “Role of gender in business: woman’s representation in business media “Ir nauda”, “Kapitāls” and “Forbes”” is to research woman’s role in business from these viewpoints - media and woman in business. This thesis investigates the following: does the media represent business only as masculine, or is there place for a woman in it? The theoretical part analysis provides an overview of gender, gender role and stereotypes in theory. The role of gender in job markets and the representation of woman in media has also been researched. The empirical part consists of content analysis and interviews. The study reveals that the representation of a woman in business media is much less likely than representation of a man.