Biznesa modeļa inovācijas
Author
Kvelde, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Bērziņa, Kristīne
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Biznesa modeļa inovācijas” izstrādāts ar mērķi izanalizēt valodu pakalpojumu sniedzēja SIA “Nordtext” biznesa modeli un noteikt iespējamos biznesa modeļa inovācijas scenārijus. Darba pirmajā daļā tiek apskatīta biznesa modeļa un biznesa modeļa inovāciju jēdzienu teorētiskā bāze. Otrajā daļā autors analizē globālo valodas pakalpojumu tirgu, apskatot nozīmīgākās tendences un izaicinājumus. Trešajā daļā tiek veikta SIA “Nordtext” darbības analīze un nozares uzņēmumu aptauja par to pieredzi un attieksmi pret biznesa modeļu inovācijām. Darba rezultātā autors secina, ka SIA “Nordtext” ir vairāki paralēli biznesa modeļi, kurus ar nelielām modifikācijām iespējams pielāgot, lai pastiprinātu esošos vai radītu jaunus vērtības piedāvājumus. Bachelor’s thesis “Business model innovation” centers on the business model of language services provider Nordtext and the model’s possible innovation scenarios. The first part reviews the theoretical framework for business models and business model innovation. In the second part the author analyzes the global language services market, the prevailing industry tendencies and challenges. In the third part the author performs strategic analysis of the focal company and conducts a survey among SMEs of language services. The author concludes that Nordtext is operating several parallel business models and it would require minor modifications to build on existing or create new value propositions.