Larsa fon Trīra filmu “Antikrists”, “Melanholija” un “Nimfomāne” struktūra: semiotikas un naratīva analīze
Author
Lapsa, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā pētīta Larsa fon Trīra filmu “Antikrists”, “Melanholija” un “Nimfomāne” struktūra, personāži, simboli un apslēptās nozīmes. Pētījuma problēma saistāma ar sievietes tēlu “Depresijas triloģijā” un sociālajiem pieņēmumiem. Galvenās lomas Larsa fon Trīra filmās atveido sievietes, tomēr tikai retā no aktrisēm piekrīt sadarboties turpmāk ar režisoru nežēlīgo scenāriju dēļ pret personāžiem. Teorētiskajā daļā ir aprakstīts kino naratīvs, kinematogrāfiskie un semiotikas pamatelementi, kas ir būtiski, lai analizētu visas minētās filmas. Depresijas definīcija tiek izskaidrota kā medicīnisks termins. Metodoloģiskajā daļā ir veikts ieskats semiotiskajā un naratīva analīzē. Bachelor Thesis studies structure, characters, symbols and hidden meanings in Lars von Trier's films “Antichrist”, “Melancholy” and “Nymphomaniac” The research problem is related to the image of woman in the “Trilogy of Depression” and social assumptions about it. The main role of Lars von Trier's films represents women, but only rarely from actresses agree to cooperate further with the director relentless scenario due to the characters. The theoretical part describes narrative cinema, key elements of film language and semiotics that are essential for the analysis of all of these movies. Depression as a medical condition is also described.The methodological part gives an insight into semiotic and narrative analysis.