• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"KinLeaves" reklāmas aktivitātes sociālajā tīklā “Facebook” 2016. gadā

Thumbnail
View/Open
309-56832-Mandrika_Dana_dm13069.pdf (1.917Mb)
Author
Mandrika, Dana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kazaka, Olga
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kādas reklāmas aktivitātes uzņēmums ir veicis un noskaidrot, vai sociālajā tīklā “Facebook” ar reklāmas aktivitātēm ir iespējams sasniegt mērķauditoriju. Darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās. Teorētisko daļu veido nodaļas par reklāmu, sociālo tīklu vietnēm, sociālo tīklu „Facebook” un reklāmu sociālo tīklu vietnēs. Metodoloģiskajā daļā apskatītas pētījumā izmantotās metodes - kontentanalīze, intervija, anketēšana. Empīriskajā daļā tiek veikta uzņēmuma „KinLeaves” sociālā tīkla „Facebook” lapas kontentanalīze, kā arī intervija ar uzņēmuma pārstāvi un mērķauditorijas anketēšana. Darba rezultātā iegūtie dati liecina, ka uzņēmums ir veicis, galvenokārt, informatīvas reklāmas, un ar šīm reklāmas aktivitātēm ir sasniegta neliela daļa mērķauditorijas. Atslēgvārdi: Facebook, sociālo tīklu vietne, reklāma, Facebook reklāma, KinLeaves
 
The aim of the bachelor thesis is to examine, what kind of advertisement activities the company has made in order to find out whether it is possible to reach the target audience with advertising activities in the social networking site "Facebook". The thesis consists of three parts - theoretical, methodological and empirical part. The theoretical part consists of chapters about advertising, social networking sites, social network "Facebook" and advertising on social networking sites. Methodological part includes content analysis, interview and questionnaires. Empirical part consist of the content analysis of "KinLeaves" "Facebook" , an interview with a company`s representative and audience survey. The results of the research shows that the company has made mainly informative advertisement activities and has achieved a small part of the target audience. Key words: Facebook, social networking site, advertisement, Facebook advertisement, KinLeaves
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34767
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV